Gen Z w Polsce a programy lojalnościowe - Marketing przy Kawie
Ponad dwie trzecie Gen Z w Polsce korzysta z programów lojalnościowych przynajmniej raz w miesiącu
  • 0
  • 1
6.05.2024

Ponad dwie trzecie Gen Z w Polsce korzysta z programów lojalnościowych przynajmniej raz w miesiącu

66,3% młodych Polaków decyduje się na skorzystanie z programów lojalnościowych przy zakupach raz w miesiącu bądź częściej. Jedynie 12,9% tej grupy nie korzysta w ogóle z programów lojalnościowych. Takie dane przynosi raport z marca 2024 – „Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej”, przygotowany na zlecenie MediaMarktSaturn Polska.

Przedstawiciele Gen Z w Polsce za największe zalety programów lojalnościowych uważają:

  • zbieranie punktów za każde zakupy i wymienianie ich na kupony promocyjne (43,8%),
  • bonusy za zakupy (43,2%),
  • promocje skierowane tylko do uczestników programu (35,1%),
  • decydowanie, kiedy i jak wymienią swoje punkty na kupony promocyjne (19,4%),
  • personalizowane oferty (18,3%).

Najmniej badanych osób w tej grupie wiekowej było zainteresowanych newsletterem – 14,9%. Natomiast jedynie 0,5% pokolenia Z nie widzi żadnych zalet w programach lojalnościowych marek.

O badaniu

Badanie przeprowadziła agencja badawcza SW Research na zlecenie MediaMarktSaturn Polska. Metoda: CAWI. Reprezentatywna grupa Polek i Polaków od 13. do 29. roku życia, zgodnie z rozkładem płci i wieku. Termin realizacji: 5–7 marca 2024 r.

6 maja 2024