- 0
- 1
Ponad dwie trzecie Gen Z w Polsce korzysta z programów lojalnościowych przynajmniej raz w miesiącu
66,3% młodych Polaków decyduje się na skorzystanie z programów lojalnościowych przy zakupach raz w miesiącu bądź częściej. Jedynie 12,9% tej grupy nie korzysta w ogóle z programów lojalnościowych. Takie dane przynosi raport z marca 2024 – „Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej”, przygotowany na zlecenie MediaMarktSaturn Polska.
Przedstawiciele Gen Z w Polsce za największe zalety programów lojalnościowych uważają:
- zbieranie punktów za każde zakupy i wymienianie ich na kupony promocyjne (43,8%),
- bonusy za zakupy (43,2%),
- promocje skierowane tylko do uczestników programu (35,1%),
- decydowanie, kiedy i jak wymienią swoje punkty na kupony promocyjne (19,4%),
- personalizowane oferty (18,3%).
Najmniej badanych osób w tej grupie wiekowej było zainteresowanych newsletterem – 14,9%. Natomiast jedynie 0,5% pokolenia Z nie widzi żadnych zalet w programach lojalnościowych marek.
O badaniu
Badanie przeprowadziła agencja badawcza SW Research na zlecenie MediaMarktSaturn Polska. Metoda: CAWI. Reprezentatywna grupa Polek i Polaków od 13. do 29. roku życia, zgodnie z rozkładem płci i wieku. Termin realizacji: 5–7 marca 2024 r.