Kampania Fundacji Avalon „Nic co ludzkie nie jest nam obce”
  • 1
  • 1
29.12.2022

Kampania Fundacji Avalon „Nic co ludzkie nie jest nam obce”

24 grudnia rozpoczęła się kampania Fundacji Avalon pod hasłem „Nic co ludzkie nie jest nam obce”. Obejmuje spoty telewizyjne, radiowe, reklamę na nośnikach zewnętrznych i w internecie. Ponadto prowadzone są aktywności w mediach społecznościowych, PR oraz działania we współpracy z twórcami internetowymi.

Osoby z niepełnosprawnościami mogą pełnić takie same role społeczne i realizować się w życiowych rolach na równych zasadach, jak osoby pełnosprawne. O tym przypomina kampania Fundacji Avalon „Nic co ludzkie nie jest nam obce”.

To piąta kampania społeczna prowadzona przez Fundację, współfinansowana ze środków PFRON. Organizatorzy pragną przyczynić się do zmiany postrzegania niepełnosprawności nie tylko przez społeczeństwo, ale także przez same osoby z niepełnosprawnością.

Do projektu zaproszono sześć osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności

Są to osoby różnej płci, w różnym wieku, w różnych sytuacjach życiowych. Zobaczymy je w zaskakujących, zabawnych, ale i wzruszających momentach z życia. W spotach wideo bohaterowie oraz ich bliscy, zmierzą się z codziennymi, często niemożliwymi do przewidzenia sytuacjami. W scenach z ich życia każdy odnajdzie cząstkę własnej codzienności.

Jesteśmy jako społeczeństwo przyzwyczajeni do wizerunku osób z niepełnosprawnościami jako ofiar bądź superbohaterów. Tymczasem oba te obrazy są w dużej mierze krzywdzące. Prawdziwe życie nigdy nie jest tylko czarne lub tylko białe. Składa się z różnych odcieni – mówi Helena Szczuka, kierowniczka Działu Komunikacji i Promocji Fundacji Avalon, prowadząca kampanię.

Zależy nam na normalizacji wizerunku OzN. Chcielibyśmy, aby każdy widział w osobie z niepełnosprawnością po prostu człowieka: koleżankę, kochającego partnera, odpowiedzialnego rodzica, ambitną uczennicę czy pracownika. Kampania ma za zadanie pokazać, że niepełnosprawność nie musi kojarzyć się z ograniczeniami. Osoby z niepełnosprawnościami mogą realizować się w każdej sferze życia – społecznej, towarzyskiej, rodzinnej czy zawodowej – dodaje.

Głównym problemem osób z niepełnosprawnościami często nie jest niepełnosprawność, lecz niewidoczność. Poprzez kampanię chcemy opowiedzieć prawdziwe historie o naszej codzienności. Często wcale nie odbiegają one od codzienności każdego człowieka – mówi Sebastian Luty, prezes Fundacji Avalon.

W kampanii udział wzięli:

  • Bogumiła Siedlecka-Goślicka i Bartłomiej Goślicki,
  • Anna Koczwara,
  • Amelia Suwała,
  • Szymon Grzech,
  • Urszula Kobiela,
  • Julia Zakrocka,
  • Mateusz Kulpa,
  • Jakub Stanisławczyk,
  • Małgorzata Mikołajczak,
  • Angela Greniuk,
  • Maja Michnacka.

Agencja Nie Do Ogarnięcia odpowiada za:

  • koncepcję kreatywną i realizację spotów telewizyjnych, radiowych,
  • reklamę na nośnikach zewnętrznych i w internecie,
  • stronę internetową,
  • działania w mediach społecznościowych,
  • PR,
  • współpracę z twórcami internetowymi.

Spoty zostały wyprodukowane przez Shootme. Zakup mediów – Grandes Ideas. Projekt współfinansowany jest ze środków PFRON. Mecenasem kampanii jest InPost.

  • 1
Kampania Fundacji Avalon „Nic co ludzkie nie jest nam obce”

Kampania Fundacji Avalon „Nic co ludzkie nie jest nam obce”

28 grudnia 2022

  • 1
  • 5
  • 0
  • 0
  • 0
28.12.2022

Rok 2022 w wyszukiwarce Google: wojna, królowa Elżbieta i Wordle

W tym roku cały świat uważnie przyglądał się Ukrainie. W związku z wojną wywołaną przez Rosję internauci i internautki szukali informacji o prezydencie Władimirze Putinie czy kursie rubla. Zadawali również wiele pytań: dlaczego Rosja zaatakowała Ukrainę, czy Ukraina jest w NATO lub jak pomóc Ukrainie. Dużym zainteresowaniem cieszyły się polskie produkcje filmowe. „Jak pokochałam gangstera” uplasowała się w pierwszej dziesiątce głównej listy i tym samym zdobyła podium kategorii Filmy. Doceniono również serial „Wielka woda”.