- 0
- 1
Tesla zwolniła dział marketingu. Według Elona Muska reklamy marki są generyczne
Tesla zwolniła cały dział marketingu w Stanach Zjednoczonych – po zaledwie czterech miesiącach od jego utworzenia.
Przez wiele lat Tesla budowała model biznesowy zakładający niekorzystanie z pośredników i upraszczanie procesów biznesowych. Jednym z przejawów tego podejścia był brak reklamy w płatnych kanałach masowych. Marka korzystała głównie z public relations, mediów społecznościowych i rekomendacji (word of mouth). Dopiero w 2023 r. opublikowała swój pierwszy spot. Elon Musk zapowiedział wtedy, że Tesla „spróbuje trochę reklamy i zobaczy, jak to pójdzie”.
Drive to believe——why she chose Tesla? ❤️ pic.twitter.com/LXtGl15QUy
— Tesla Asia (@Tesla_Asia) May 19, 2023
Teraz Bloomberg opublikował informację, że Musk zwolnił cały 40-osobowy zespół zajmujący się contentem reklamowym w USA. W tym również globalnego szefa contentu, Alexa Ingrama. Na tweeta z tą informacją odpowiedział sam Elon Musk, który stwierdził, że reklamy marki były generyczne – mogły dotyczyć każdego samochodu.
Jak zauważył publicysta Mark Ritson, Tesla zmaga się z konkurencją chińskich samochodów elektrycznych. Niższe ceny konkurencji powodują komodytyzację, czyli utowarowienie innowacji produktowej.
Niewielki zespół marketingowy Tesli wciąż działa w Europie.
- 1