Niedobór talentów w branży marketingowej – wyniki badania WFA
  • 0
  • 1
30.07.2022

Niedobór talentów w branży marketingowej – wyniki badania WFA

Prawie połowa (48%) reklamodawców, agencji, firm ad tech i właścicieli mediów uważa, że branża stoi w obliczu „najgorszego w historii kryzysu” niedoboru zdolnych pracowników. Tak wynika z badania Światowej Federacji Reklamodawców (WFA).

Najbardziej zaniepokojeni są pracownicy agencji reklamowych. Aż 54% z nich zgodziło się z tym stwierdzeniem. W ujęciu geograficznym potwierdza to 68% respondentów na świecie i 74% w USA. Najmocniej niepokojącym wnioskiem z badania Media’s Got Talent jest jednak to, że 67% wszystkich respondentów (76% w regionie Azji i Pacyfiku) uważa, że niedobór talentów w ich firmach jest główną przeszkodą w rozwoju.

Jako obszary najuboższe w talenty wskazano:

  • dane i analitykę: 84%
  • e-commerce/retail media: 71% u reklamodawców i 73% w agencjach
  • pomiar marketingu: 69% u reklamodawców i 74% w agencjach

Mniej zagrożone obszary to:

  • zakup mediów
  • media społecznościowe
  • influencer marketing
  • kreacja

Przyczyny niedoboru talentów nie zaskakują. Słabe szkolenia, niedoskonałe zarządzanie zasobami ludzkimi, presja ze strony klientów. Nowością jest konkurencja firm technologicznych. Za główny czynnik uznaje go 64% reklamodawców i 49% agencji.

O badaniu:
Badanie Media’s Got Talent? obejmowało 400 pracowników agencji reklamowych, reklamodawców, platform mediowych. Ośmiu na dziesięciu uczestników badania zajmowało stanowisko dyrektorskie.

  • 1
Trwa niedobór talentów w branży marketingowej

Branża marketingowa cierpi na niedobór talentów

 

30 lipca 2022

29 lipca 2022