- 1
- 1
Gucci Gaming Academy – marka poszukuje talentów e-sportowych w swojej akademii gier
Luksusowa marka Gucci nawiązała współpracę z organizacją e-sportową Faceit w ramach inicjatywy, która ma na celu wspieranie początkujących talentów w grach. Chodzi m.in. o świadczenie usług w zakresie zdrowia psychicznego.
Gucci Gaming Academy współpracuje z WHO i organizacją Mindwork. Ma pomóc graczom w radzeniu sobie z problemami takimi jak wydajność w stresie, życie w centrum uwagi i praca zespołowa. Uczestnicy otrzymają również dostęp do platformy Gucci Education oraz sesji szkoleniowych. Dowiedzą się z nich, jak poruszać się po umowach z firmami i rozwijać osobistą markę.
Gracze wybierani są na podstawie wyników w grze i osobistych wywiadów oceniających ich wartości i umiejętności miękkie. Program jest oferowany przez rok lub do momentu podpisania przez uczestnika kontraktu z profesjonalnym zespołem. Gucci rozpoczyna pierwszą edycję z czterema graczami „CS:GO”, którzy już rywalizują w Faceit Pro League. Luksusowa marka planuje jednak zwiększenie tej liczby wraz ze swoim zaangażowaniem w gry.
Platformę Gucci Gaming Academy promuje spot nawiązujący do filmu „Grand Budapest Hotel” Wesa Andersona
Choć akcja kierowana jest do początkujących graczy, jej ambasadorami są ci już utytułowani, w tym:
- komentator James Bardolph,
- weteran „Counter-Strike’a” Christopher GeT_RiGhT Alesund,
- Stephanie Missharvey Harvey, pionierka wśród kobiet w e-sporcie, znana również z gry w „CS:GO”.
Oprócz promowania akademii partnerzy ci będą pełnić rolę mentorów dla członków. Zapewnią comiesięczne sesje jeden na jednego.
Platforma stanowi dla marki Gucci bezpośredni sposób budowania relacji z utalentowanymi graczami, którzy mogą ostatecznie osiągnąć wielki sukces. Tymczasem badania wskazują, że gry zdobywają coraz bardziej zróżnicowaną publiczność. W tym konsumentów, którzy mogą płacić za droższe produkty. Pozwala też dotrzeć do pokolenia Z.
Gucci próbował już swoich sił w zdobywaniu uwagi graczy. Dom mody wcześniej współpracował z marką odzieży e-sportowej 100 Thieves przy limitowanej kolekcji kapsułowej. Także z Microsoftem przy specjalnej wersji konsoli do gier Xbox.
Źródło: www.marketingdive.com
- 1