Które banki mają najlepsze biura prasowe? Badanie ARC Rynek i Opinia
  • 0
  • 3
21.06.2022

Które banki mają najlepsze biura prasowe? Badanie ARC Rynek i Opinia

Szybkość reakcji, dostępność oraz rzetelna i uczciwa komunikacja – to zdaniem dziennikarzy specjalizujących się w tematyce finansowej najważniejsze cechy dobrego biura prasowego banków. Najlepsze biura prasowe mają: mBank, ING Bank Śląski oraz BNP Paribas Bank Polska – wynika z badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki public relations ARC Rynek i Opinia.

Dziennikarze biorący udział w badaniu stwierdzili, że w pozyskiwaniu informacji największe znaczenie mają dla nich:

  • rozmowy z przedstawicielami banków,
  • konferencje prasowe (teraz łatwiejsze do zorganizowania niż w czasie pandemii i restrykcji),
  • informacje przygotowywane i przekazywane przez banki.

Kluczowa we współpracy dziennikarzy z biurami prasowymi jest responsywność i szybkość reakcji. Dziennikarze podkreślają, że dla nich najistotniejsze jest, czy w ogóle dostaną odpowiedź na swoją prośbę i jak szybko ją dostaną. To właśnie czas uzyskania informacji jest tak ważny w codziennej pracy w mediach.

Badani szczególnie doceniają:

  • sprawną współpracę,
  • odpowiadanie w terminie,
  • udzielanie feedbacku, nawet jeśli bank nie może lub nie chce udzielić odpowiedzi.

Dodatkowo dziennikarze doceniają, kiedy bank:

  • sam wychodzi z inicjatywą kontaktu,
  • proponuje tematy, które dotyczą rynku, sytuacji ekonomicznej i innych aspektów będących aktualnie często podejmowanymi w mediach.

Dziennikarze oceniali banki pod kątem 17 różnych kryteriów. Spośród nich wyróżnili 5 najważniejszych cech biura prasowego.

Najważniejsze kryteria oceny pracy biur prasowych (top 5)

Źródło: Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki public relations, ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2022 r.

Które banki mają najlepsze biura prasowe?

Bankami, których biura prasowe zostały najlepiej ocenione przez dziennikarzy, są: mBank, ING Bank Śląski oraz BNP Paribas Bank Polska.

Banki z najwyższą oceną biur prasowych (top 3)

Źródło: Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki public relations, ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2022 r.

Liderzy pięciu kluczowych kategorii:

  1. Szybkość reakcji: mBank
  2. Dostępność (możliwość) kontaktu: Santander Bank Polska
  3. Rzetelna i uczciwa komunikacja: ING Bank Śląski
  4. Aktywna komunikacja zwrotna (odpisywanie, oddzwanianie): mBank
  5. Dostęp do ekspertów: Crédit Agricole

O badaniu
Badanie opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki public relations jest realizowane przez instytut ARC Rynek i Opinia od 2000 r. w cyklu 2-letnim. Każda edycja badania jest realizowana metodą indywidualnych wywiadów standaryzowanych. Tegoroczne badanie zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2022 r. na próbie N=20 dziennikarzy specjalizujących się w tematyce finansowej, którzy kontaktują się z bankami w ramach swojej pracy. W badaniu wzięli udział przedstawiciele redakcji:

  • Bankier.pl,
  • „Business Insider”,
  • „Cashless”,
  • „Dziennik Gazeta Prawna”,
  • „Gazeta Wyborcza”,
  • ISBnews,
  • PAP,
  • „Parkiet”/„Rzeczpospolita”,
  • PR Katowice,
  • „Puls Biznesu”,
  • Subiektywnieofinansach.pl,
  • WNP.
  • 1
Które banki mają najlepsze biura prasowe?

Które banki mają najlepsze biura prasowe?

 

21 czerwca 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
21.06.2022

BrandBuddies z usługami dla twórców internetowych

74% Polaków, którzy śledzą przynajmniej jednego influencera, deklaruje podejmowanie za jego namową określonych działań konsumenckich – wynika z raportu agencji badawczej IQS. Dla internetowych twórców współprace z markami to bardzo ważna kwestia, która umożliwia rozwój ich kanałów. W tej aktywności ma teraz pomagać new media management, czyli nowa jednostka poświęcona twórcom internetowym powołana przez BrandBuddies. Koncentruje się ona na pozyskiwaniu dla nich współprac komercyjnych.

20 czerwca 2022