- 1
- 2
Cannes Lions 2022: Gong ze złotem, brąz dla VMLY&R i Publicis
Ogłoszono pierwszych zwycięzców w konkursie reklamowym Cannes Lions International Festival of Creativity. Wśród nich znalazły się trzy kampanie z Polski.
Złoto w kategorii Outdoor zdobyła agencja Gong za akcję promującą serial Netflixa „Lupin”. Kampania „The Art of Stealing” łączyła pomysłowy outdoor z działaniami w mediach społecznościowych.
- 2
Brązowego Lwa w kategorii Health and Wellness (Brand-led Education & Awareness) wywalczyła agencja VMLY&R za akcję „Pierwsza Pomoc Ludzkości / First Aid For Humanity”. Zrealizowała ją dla BNP Paribas Bank Polska i Polskiego Czerwonego Krzyża. Organizacje te przeprowadziły eksperyment społeczny. Ruszyły ze szkoleniami z pierwszej pomocy, będącymi jednocześnie lekcją tolerancji. Uczestnicy mieli za zadanie przetestować swoje umiejętności na fantomach ucharakteryzowanych na:
- bezdomnego mężczyznę,
- muzułmańską uchodźczynię,
- osobę genderqueer.
W tej samej kategorii Health and Wellness, lecz jako Fundraising & Advocacy również brąz zdobyła agencja Publicis Worldwide Poland za kampanię „Najmłodszy Headhunter na świecie”. To akcja przygotowana wraz z MSL oraz Prodigious Polska dla Fundacji K.I.D.S. Celem akcji było dotarcie do profesjonalistów różnych dziedzin i przekonanie ich do:
- wstąpienia w szeregi Fundacji K.I.D.S.;
- wsparcia działań na rzecz wdrażania innowacji w szpitalach, m.in. VR czy telemonitoringu.
- 1