- 0
- 9
Konkurs Performance Marketing Diamonds EU 2023 rozstrzygnięty
Znamy firmy nagrodzone w V edycji konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023. Firmy biorące udział w konkursie mogły zgłaszać swoje kampanie w piętnastu kategoriach. Tytuł Agency of the Year ponownie otrzymała Sales Tube. Statuetka Brand of the Year trafiła do Decathlonu, a nagrodę Grand Prix po raz pierwszy otrzymała agencja Cube Group.
Performance Marketing Diamonds EU to międzynarodowy konkurs organizowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. Jury docenia w nim kampanie performance marketingu i afiliacji realizowane zarówno na rodzimym, jak i europejskim rynku. Uroczysty finał konkursu odbył się 25 maja w Mokoto Events w Warszawie.
Tegoroczna edycja Performance Marketing Diamonds po raz pierwszy objęła zasięgiem całą Unię Europejską. Lista kategorii została rozszerzona o nowe obszary. E-Izba może się również pochwalić rekordową jak dotychczas liczbą zgłoszeń.
Kategorie podzielone zostały na 4 bloki tematyczne:
- Performance & Affiliate
- Content Performance
- Creative Performance
- Strategy Performance
Jury złożone z ekspertów branży marketingowej i e-commerce w pierwszej fazie ocen nominowało 49 najlepszych kampanii w piętnastu kategoriach. Spośród nich wyłoniono zwycięzców.
- Kolejny rok z rzędu agencją roku została SalesTube. Otrzymała najwięcej, bo aż 3 nagrody.
- Grand Prix konkursu powędrowało do Cube Group.
- Tytuł Brand of the Year zdobył Decathlon.
– Tegoroczna edycja konkursu pokazuje, jak zmienia się rynek digital i performance marketingu w Polsce. Działania w tym obszarze są coraz bardziej zróżnicowane. Doskonale potwierdziły to zgłoszenia interesujących i efektywnych kampanii z różnych kategorii. Z perspektywy najpopularniejszej platformy zakupowej w Polsce, dla nas szczególnie istotne jest dostrzeżenie przez Izbę Gospodarki Elektronicznej retail mediów jako istotnego elementu działań reklamowych brandów i bardzo mocne zgłoszenia konkursowe w kategorii The Most Effective Retail Media Campaign.
Gratuluję zwycięzcom i jestem przekonany, że ich przykład zachęci kolejne agencje do włączania działań w tym obszarze w propozycje ofertowe dla klientów – mówi Krzysztof Andrzejczak, group advertising sales and business growth director w Allegro i juror w konkursie.
Przyznano również wyróżnienie dla agencji Performance Media, za „kreację wpiętą w twarde działania performance marketingu”.
W trakcie gali wręczono też nagrodę E-commerce Champion 2023, która została przyznana Łukaszowi Szymuli (country manager CEE & Poland, Tradedoubler Polska) za szczególne osiągnięcia w performance marketingu.
Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwał audytor – Kancelaria Sowiński i Partnerzy.
Partnerami głównymi konkursu Performance Marketing Diamonds EU 2023 były Allegro oraz Kinguin.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.
- 9