Stabilne przychody w modelu abonamentowym dostępne dla każdego dzięki rozwiązaniom TubaPay
  • 0
  • 2
23.04.2024 Artykuł Partnera

Stabilne przychody w modelu abonamentowym dostępne dla każdego dzięki rozwiązaniom TubaPay

Biznes abonamentowy znany jest zachodnim gospodarkom już od dłuższego czasu. To rozwiązanie przynosi wyraźne korzyści zarówno dla firm, jak i klientów. Swoimi korzeniami sięga sektora usług np. telekomunikacyjnych, ale obecnie znajduje zastosowanie w wielu branżach takich jak między innymi szkolenia, produkty cyfrowe, usługi stacjonarne, e-commerce, mentoring czy edukacja online. Płatności abonamentowe mogą być z powodzeniem stosowane zarówno w całym biznesie, jak i w wybranym obszarze np. wyłącznie do tworzenia pakietów produktowych. Jakie korzyści przemawiają za tym modelem? 

Sprzedaż bez zapory cenowej

Konkurowanie ceną wyniszczyło niejeden biznes. Nieustanny wyścig w oferowaniu jak najniższej ceny to idealny przepis na brak rentowności i spektakularne przekreślenie satysfakcjonujących przedsiębiorcę zarobków. Ale jak sprzedawać drożej, skoro nabywcy nie chcą lub nie są w stanie płacić więcej? Płatności abonamentowe rozwiązują ten problem.  

– Gdy zainteresowany nabywca może bezkosztowo podzielić płatność w krótkim i wygodnym procesie zakupu w abonamencie, wszytym w ofertę danego sprzedawcy, jego decyzja zakupowa finalizuje się zdecydowanie szybciej. Efekt wszycia tego rodzaju płatności jest tu o tyle istotny, że cały proces przebiega tu i teraz przez 24/7 w czystym Embedded Finance – zakup i włączenie abonamentu to jeden i ten sam prosty proces.  Sprzedawca nie odsyła zainteresowanych zakupem do zewnętrznych procesów bankowych, co niestety ma miejsce w przypadku płatności ratalnych, z których dodatkowo znaczna część potencjalnych klientów nie otrzyma możliwości finansowania przez odrzucenie ich wniosku kredytowego. Z kolei osoby, które uzyskają pozytywną odpowiedź, stają drugi raz przed decyzją zakupową – myśląc czy na pewno tego potrzebuję i czy chcę zadłużać się w banku. Nasze rozwiązanie płatności abonamentowych na ofertę od 300 do 30 000 zł rozwiązuje te i inne problemy, jakie powstają podczas procesów sprzedażowych – podkreśla Katarzyna Smółka, PR manager w TubaPay.   

Stabilność dochodów, lepsze planowanie budżetów i utrzymanie płynności finansowej. 

 Sprzedaż w abonamencie zapewnia przedsiębiorcy stabilność i przewidywalność dochodów. Im dłużej dany biznes pracuje na takich zasadach tym bardziej jego przepływy finansowe się kumulują. Wspomniany efekt uzyskuje się dzięki cyklicznym wpłatom za zrealizowaną sprzedaż.  

– Aby dostosować się do różnorodnych potrzeb naszych Partnerów w zakresie przepływów pieniężnych, poszliśmy o krok dalej i dziś oferujemy aż 3 modele rozliczeń wyłącznie w oparciu o success fee za zrealizowaną sprzedaż – od płatności „z góry” za cały zakup abonamentowy klienta, przez gwarantowaną płatność cykliczną, aż po wspólne ryzyko, gdzie w przeciwieństwie do tego, jak to ma miejsce w przypadku płatności ratalnych, możemy przyjąć pod swoje skrzydła nawet 100% klientów zainteresowanych zakupem u danego sprzedawcy. Wszystkie modele mogą działać jednocześnie lub ich wybór pozostaje w kwestii danego sprzedawcy.

Podobnie jest w przypadku harmonogramu płatności: tutaj również sprzedawca decyduje, czy narzuci klientowi konkretne opcje (3,6,12,24), czy odda ten wybór w jego ręce. Najważniejsze jest jednak to, że sprzedawca nie płaci u nas żadnych stałych kosztów za wdrożenie czy korzystanie z naszego rozwiązania. Nie pojawiają się też żadne dodatkowe opłaty, np. za niską sprzedaż. Można zatem swobodnie przetestować to rozwiązanie w swoim biznesie, zwiększyć swój lejek sprzedażowy i otworzyć się na większą liczbę klientów – dodaje Katarzyna Smółka, PR manager w TubaPay. 

 

Wykorzystanie efektu synergii mechanizmu podziału płatności, skutecznych praktyk sprzedażowych i dobrego User Experience

Wielu przedsiębiorców i specjalistów od marketingu odnosi wrażenie, że pomysły na poprawę konwersji są już na wyczerpaniu. Tymczasem płatności abonamentowe to istny level up do poprawy wszystkich kluczowych wskaźników sprzedażowych.  

Aby zwiększyć swoją sprzedaż dzięki umożliwieniu zakupów abonamentowych, wystarczy skupić się na budowaniu oferty swojej marki i skutecznej komunikacji do klienta. Wchodząc w biznes abonamentowy, w pełni lub częściowo, warto pamiętać o tym, że nie ma żadnych wymogów co do podnoszenia dotychczasowych budżetów marketingowych.

Owszem, konwersja raczej nie obrazi się, gdy sprzedawca zacznie płacić więcej za reklamę, ale potrzeba dodatkowych nakładów marketingowych nie występuje. Niższa miesięczna cena za zakup otwiera biznes na większą liczbę klientów, których już pozyskujemy, systematycznie ściągając ruch do naszej marki. To, o czym zawsze warto pamiętać, to to, że oferta sprzedażowa niezależnie od udostępnionych rodzajów płatności ma dostarczać klientom wartość, po którą przyszli, aby zrealizować swoje potrzeby.  

Co więcej, nie od dziś wiadomo, że dobry User Experience ma w sobie ogromną siłę. Płatności abonamentowe, które są od razu wszyte w ofertę danego sprzedawcy, doskonale wpisują się w dobre techniki UX. Nic w końcu nie boli sprzedawcy tak, jak uciekający ruch, który tak skrupulatnie u siebie generował. Podobne jest w przypadku ilości kroków, jakie osoba zainteresowana zakupem ma wykonać przed jego finalizacją. 

Płatności abonamentowe TubaPay to nie tylko zmiana narracji znanej wcześniej jako płatności ratalne. To cały szereg innowacyjnych rozwiązań technologicznych skomponowanych na bazie wyzwań sprzedawców z różnych sektorów gospodarki. Odpowiedzi na potrzeby rynkowe zostały tutaj połączone z najbardziej skutecznymi praktykami sprzedażowymi i koniecznością zniwelowania siły ceny jako jednego z wiodących determinantów decyzji zakupowej. Gdy cena przestaje być dla klienta przeszkodą, może on podjąć decyzję o zakupie wyłącznie na podstawie tego, czy docenia wartość oferty, którą przedstawia mu sprzedawca.

To rozwiązanie deklasuje konkurencję sprzedawcy i pozwala na wyróżnienie się w gąszczu podobnych ofert. Płatność w abonamencie jest niezwykle prosta i intuicyjna. Klient podaje jedynie podstawowe dane, a my przejmujemy odpowiedzialność za cały proces weryfikacji klienta, dokonania zakupu poprzez zawarcie umowy abonamentu od transakcji, przez obsługę klienta i zapewnienia Partnerowi spokoju i gwarancji otrzymania pieniędzy za zrealizowaną sprzedaż podkreśla Katarzyna Smółka, PR manager w TubaPay. 

Nowe możliwości sprzedaży dostępne dla każdego

Płatności abonamentowe otwierają nowe drzwi przed wieloma biznesami. Sprzedaż za pomocą miesięcznej płatności zamiast jednorazowej to okazja do generowania większych przychodów zarówno w usługach, jak i ofertach produktowych. Z powodzeniem może z niej skorzystać zarówno przedsiębiorca oferujący kursy online, prowadzący sprzedaż podczas webinarów na żywo, jak i właściciel salonu beauty czy każdy, kto ma pomysł na to, jak skomponować całość lub część swojego biznesu w tym modelu.  

Płatności abonamentowe pozwalają skutecznie wyeliminować wiodący problem z pozyskiwaniem nowych klientów, który dotyczy zarówno nowych marek, jak i tych, które działają na rynku od lat. Dodatkowo bonusy takie jak wspomniana lojalizacja klientów, budowanie przewagi konkurencyjnej oraz stałe przepływy finansowe sprzyjają sile marki i pozwalają na bardziej efektywne zarządzanie biznesem w perspektywie długofalowej.  

Jak zatem skonstruować ofertę odpowiednią do sprzedaży w abonamencie?

Czasem nie musisz robić nic ponad to, co masz już przygotowane dla swoich klientów. Jeśli Twoja oferta jest dopracowana do perfekcji, a jej wartość cenowa świetnie nadaje się do wdrożenia tego rodzaju płatności, to przed Tobą niewiele pracy. Wystarczy, że po starcie sprzedaży w tym modelu poinformujesz swoich klientów o dostępności takiej opcji.

A co w przypadku, gdy chcesz sprzedawać więcej, ale czujesz, że Twoja oferta jeszcze nie jest gotowa na Twoje innowacyjne plany? Tutaj warto zastanowić się nad kilkoma kwestiami: 

  • co dodatkowego można zaoferować odbiorcom, aby zwiększyć wartość swojej oferty, 
  • jakie produkty lub usługi można połączyć w zestawy, aby móc zwiększyć wartość jednorazowego koszyka zakupowego, 
  • po jaką część oferty odbiorcy mogliby powracać cyklicznie.

Pamiętaj, że czas, jaki poświęcisz na przygotowanie oferty do wdrożenia płatności abonamentowych, zwróci się w postaci zwiększonych przychodów Twojego biznesu. Natomiast jeśli Twój biznes jest już teraz gotowy na tę formę płatności, nie zwlekaj z ich uruchomieniem, aby nie tracić okazji na zwiększenie swoich zarobków.  

– Rozwiązanie jest dostępne dla wszystkich sprzedawców niezależnie od tego, czy prowadzą oni sprzedaż stacjonarnie, czy online – od prostej aktywacji w dowolnym miejscu na stronie WWW, w sklepach opartych na WooCommerce i Web to Learn, sprzedaży wyłącznie poprzez social media, kampaniach mailingowych i SMS, aż po praktycznie dowolną formę komunikacji z klientem. Z TubaPay z powodzeniem korzystają m.in. szkoleniowcy, coachowie, salony beauty, twórcy produktów cyfrowych, jak i przedsiębiorcy, którzy po prostu chcą spakietować swoje produkty lub usługi i sprzedawać więcej.

Uruchomienie jest niezwykle proste i intuicyjne – wystarczy nawet 1 dzień. Klient naszego Partnera ma do dyspozycji wszystkie rodzaje płatności, więc może kupować tak jak lubi: od szybkiego przelewu internetowego, przez zwykły przelew, blik, cykliczne pobrania z karty czy pobranie stałe z konta. Wszystko z pełną automatyzacją, podglądem statusów i możliwością zarządzania sprzedażą w dedykowanym panelu dla Partnera – dodaje Katarzyna Smółka, PR manager w TubaPay. 

Płatności abonamentowe – inwestycja w zyski Twojego biznesu

Wdrożenie płatności abonamentowych to kluczowy krok do pozyskiwania większej liczby klientów w swoim biznesie. Wyższa sprzedaż, stabilne dochody i lojalizacja klientów pozwalają na zbudowanie solidnych fundamentów finansowych i efektywne przeskoczenie bariery wzrostu firmy. Budowanie droższych ofert, sprzedaż droższych pakietów produktów i usług przestają być wyzwaniem. Marka TubaPay udowadnia, że cena nie musi być przeszkodą w skutecznej sprzedaży.  

  • 1
TybaPay Embedded Finance

23 kwietnia 2024

22 kwietnia 2024