- 2
- 2
Dove walczy z seksualizacją kobiet w grach
Marka Dove (Unilever) kontynuuje walkę o zmianę wizerunku postaci kobiecych w grach. Druga edycja kampanii „Real Virtual Beauty” przedstawia historię awatara Cynthii.
Kampania prowadzona jest we współpracy z firmami gamingowymi Unreal Engines i Epic Games. Spot przedstawia postać Cynthii, awatara z gry, który po zwycięstwie nad ostatnim przeciwnikiem staje do walki o wiele ważniejszej. Walki o to, by być sobą, a nie hiperseksualnym, nierealnym obrazem kobiety. Za kulisami zdejmuje gorset zbroi i okazuje się, że jej wizerunek nie był prawdziwy.
Cynthia jest cyfrową reprezentacją prawdziwej kobiety – Cynthii Dalamy. Jej awatar można pobrać na stronie akcji: #RealVirtualBeauty.
Podstawą kampanii są ostatnie badania przeprowadzone przez Dove we współpracy z organizacją Women in Games
Wynika z nich, że 60% dziewcząt i 62% kobiet nie czuje się odpowiednio reprezentowanych w grach. Na samoocenę ponad jednej trzeciej dziewcząt negatywnie wpływa brak różnorodności awatarów dostępnych w grach. Aż 74% kobiet życzy sobie większej inkluzywności w kobiecych postaciach w grach wideo
Kampania jest kolejną edycją podobnej kampanii prowadzonej przez Dove jesienią ub.r.
Autorem kampanii jest agencja Lola MullenLowe.
- 2