Inflacja sprawiła, że Polacy korzystają z promocji coraz częściej
  • 0
  • 2
19.07.2022

Inflacja sprawiła, że Polacy korzystają z promocji coraz częściej

Polacy coraz częściej korzystają z promocji, aktywnie ich szukają oraz porównują ceny w różnych sklepach. Co czwarty respondent przyznaje, że częściej liczy się dla niego cena produktu niż jakość – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Tylko 18% badanych zadeklarowało, że inflacja w żaden sposób nie zmieniła ich zwyczajów zakupowych. Kupują to, co dotychczas i w tych samych sklepach, w których kupowali. Co dziesiąty badany (11%) twierdzi, że bardzo lubi sklep, w którym dokonuje zakupów. Nawet jeżeli w innym będą lepsze promocje, nie zmieni swoich zwyczajów.

Znacznie wyższy jest jednak odsetek osób, które aktywnie szukają promocji (39%) czy porównują ceny w różnych sklepach (31%). Więcej niż jedna czwarta Polaków (27%) przyznaje, że kupuje mniej. Co piaty badany (19%) – że rzadziej chodzi na zakupy.

 

Robiąc zakupy, Polacy korzystają z promocji coraz częściej

źródło: ARC Rynek i Opinia

W dobie ciągle wzrastających cen produktów konsumenci wyraźnie szukają możliwości zaoszczędzenia. Jedną z najczęściej stosowanych przez nich praktyk jest wybieranie produktów, które są aktualnie w promocji. Mniejsza jest skłonność konsumentów do wybierania sklepów, w których aktualnie są promocje. Raczej koncentrują się oni na ofercie promocyjnej placówek, w których zazwyczaj robią zakupy. Na dłuższą metę wybieranie głównie produktów, które są w promocji, nie jest dobrym zjawiskiem. A bazowanie marketerów na samych promocjach może być na dłuższą metę zgubną praktyką.

Konsument kupujący tylko artykuły w promocji odzwyczaja się od zwykłych relacji z marką. Promocja powinna być czymś wyjątkowym, czasowym, okazjonalnym, nie zaś stałą praktyką. Na pewno ciekawą strategią do rozważenia jest np. stworzenie osobnej linii produktów z niższą ceną, dostosowaną do obecnych oczekiwań przynajmniej części konsumentów – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

  • 1
Robiąc zakupy, Polacy korzystają z promocji coraz częściej

Robiąc zakupy, Polacy korzystają z promocji coraz częściej

 

19 lipca 2022

18 lipca 2022