Czy reklama Shopee irytuje sztuczną inteligencję? Sprawdził to Kantar
  • 0
  • 1
12.05.2022

Czy reklama Shopee irytuje sztuczną inteligencję? Sprawdził to Kantar

Od kilku tygodni widzimy i słyszymy reklamę platformy zakupowej Shopee, zrealizowaną w rytmie znanej wielu rodzicom piosenki „Baby Shark”. Ze względu na wszechobecność reklama zwróciła uwagę zarówno konsumentów, jak i branży marketingowej. Zdania na jej temat są podzielone. Kantar Polska, wykorzystując sztuczną inteligencję, sprawdził wpływ reklamy na markę.

Jednych reklama Shopee irytuje wszechobecnością i powtarzalnością melodii, inni zaczynają bezwiednie ją nucić. Marketingowcy również są podzieleni. Niektórzy uważają, że reklama niemal siłą wtłoczy nazwę Shopee do głów konsumentom (trwale zbuduje świadomość marki). Inni oceniają efekt jej działania jako krótkotrwały – marka zostanie zapomniana wraz z zakończeniem emisji.

Kantar Polska dzięki rozwiązaniu Link A.I., które wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji do oceniania potencjału reklam, sprawdził wpływ tej reklamy na markę. Korelacja przewidywań Link A.I. w obszarze kluczowych miar utrzymuje się na poziomie około 0,96–0,98 z opiniami konsumentów.

Co dla reklamy Shopee wynika z badania Link A.I.?

  • Reklama „Zakupowa majówka” silnie i skutecznie zachęca do wejścia w interakcję z marką, np. poprzez ściągnięcie aplikacji. Zwiększa to prawdopodobieństwo wzrostu sprzedaży w krótkim terminie. Efekt ten potwierdzają dane z Mediapanelu dotyczące liczby użytkowników. W kwietniu Shopee zanotowało największy procentowy wzrost liczby użytkowników wśród platform e-commerce.
  • Spot silnie angażuje m.in. dzięki zastosowanemu podkładowi muzycznemu.
  • Perswazja jest budowana przez komunikaty trafiające w potrzebę konsumentów („Dostawa za 0 zł, produkty od 1 zł”).
  • Jednocześnie jednak ta reklama irytuje – nie sprawia, że marka staje się znacząca dla konsumentów.
  • 1
Czy reklama Shopee irytuje sztuczną inteligencję?

Czy reklama Shopee irytuje sztuczną inteligencję?

12 maja 2022

11 maja 2022