Od hot-dogów do marki Levi’s: cena jako czynnik lojalności klientaOd hot-dogów do marki Levi’s: cena jako czynnik lojalności klientaOd hot-dogów do marki Levi’s: cena jako czynnik lojalności klientaOd hot-dogów do marki Levi’s: cena jako czynnik lojalności klienta
Przykład tej marki mówi dużo o cenie jako wskaźniku postrzeganej jakości produktu (fot. Pixabay)

Od hot-dogów do marki Levi’s: cena jako czynnik lojalności klienta

Od hot-dogów do marki Levi’s: cena jako czynnik lojalności klienta
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Rosnące ceny żywności, benzyny, rachunki za prąd – inflacja zmienia zachowania konsumentów. Nie zawsze jednak oznacza spadki sprzedaży i nie zawsze służy tańszym markom. Proces nazywany premiumizacją pokazuje, że rzeczywistość jest bardziej skomplikowana.

Najnowszą próbą odpowiedzi na pytanie o zmiany stosunku konsumentów do marek wskutek inflacji jest badanie Salesforce.  Spójrzmy na dwa wnioski z badania:

Wraz z rosnącą inflacją lojalność konsumentów przesuwa się w kierunku doświadczenia i wartości. Połowa wszystkich kupujących zmieni marki w te wakacje ze względu na ceny.
Oznacza to, że 2,5 mld kupujących na całym świecie może porzucić swoją markę dla tańszego konkurenta.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja