Rosnące ceny żywności, benzyny, rachunki za prąd – inflacja zmienia zachowania konsumentów. Nie zawsze jednak oznacza spadki sprzedaży i nie zawsze służy tańszym markom. Proces nazywany premiumizacją pokazuje, że rzeczywistość jest bardziej skomplikowana.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Najnowszą próbą odpowiedzi na pytanie o zmiany stosunku konsumentów do marek wskutek inflacji jest badanie Salesforce. Spójrzmy na dwa wnioski z badania:
Wraz z rosnącą inflacją lojalność konsumentów przesuwa się w kierunku doświadczenia i wartości. Połowa wszystkich kupujących zmieni marki w te wakacje ze względu na ceny.
Oznacza to, że 2,5 mld kupujących na całym świecie może porzucić swoją markę dla tańszego konkurenta.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.