- 0
- 4
Google Analytics 4 – co się zmieni w świecie danych? Ukazał się e-book Grupy iCEA
Jakich zmian możemy się spodziewać wraz ze wdrożeniem Google Analytics 4? Jak przygotować firmę na nadchodzącą rewolucję? W jaki sposób przenieść się do nowego systemu? Jaki wpływ na nowe rozwiązania mają urządzenia mobilne, z których korzystamy? Odpowiedzi na te pytania można znaleźć w e-booku opracowanym przez ekspertów iCEA Group.
W analitycznym świecie szykuje się wielka zmiana. Już od 1 lipca Google Analytics 4 będzie jedynym narzędziem od Google, pozwalającym na mierzenie danych statystycznych, dotyczących ruchu w witrynach internetowych i nie tylko.
Analiza ruchu na stronie to podstawa wszystkich działań SEO. Bez tego nie da się budować pozycji w rankingu. Zebrane informacje i ich ewaluacja mogą znacząco poprawić efektywność działań. Google Analytics to bezpłatne narzędzie służące do analizy statystyk ruchu i zachowania użytkowników na stronie internetowej. Pozwala na analizę większej ilości danych niż te udostępniane za pomocą Google Ads (kiedyś Google Adwords).
Wersja Google Analytics, która trafiła do użytku, to usługa analityczna nowej generacji
Umożliwia mierzenie i analizowanie ruchu i zaangażowanie na wszystkich stronach i aplikacjach. To zupełnie nowa wersja i innowacyjne podejście do zbierania danych.
GA4 daje możliwość:
- śledzenia zapewniającego prywatność,
- pomiaru wielokanałowego,
- danych predykcyjnych opartych na sztucznej inteligencji.
Dlatego firmy mogą używać nowej wersji przede wszystkim do śledzenia użytkowników na wszystkich platformach. W tym na stronach internetowych, aplikacjach i oprogramowaniu. Nie było to możliwe w poprzednich wersjach, które opierały się na plikach cookie i danych stron trzecich.
Nowa wersja Google Analytics wykorzystuje model oparty na zdarzeniach. Dzięki temu dostarcza nam danych zorientowanych na użytkownika.
Nadchodzące zmiany w analityce staną się bardziej zrozumiałe dzięki wskazówkom ekspertów Grupy iCEA. E-book „Analityka 4.0 – Google Analytics 4 krok po kroku” to praktyczny przewodnik po zmianach, jakie przyniesie GA4. Również wskazówki, jak czytać dane, aby wydobywać z nich wiedzę.
– E-book „Analityka 4.0 – Google Analytics 4 krok po kroku” to pigułka wiedzy dla osób, które chcą być na bieżąco ze światem analityki internetowej. Teoretyczna wiedza oraz praktyka zawarta w opracowaniu sprawią, że Google Analytics 4 przestanie być zagadką. Będzie realnym narzędziem do polepszania wyników w biznesie. Dlaczego jeszcze warto sięgnąć po tego e-booka? Każdy z rozdziałów został napisany bardzo prostym językiem. Sprawia to, że cenną wiedzę znajdą tutaj nawet początkujące osoby – mówi Mariusz Szczerbal, web data analyst w iCEA Group.
Z bezpłatnej publikacji opracowanej przez ekspertów iCEA Group można dowiedzieć się:
- jakie są najistotniejsze zmiany,
- co jest ich powodem,
- w jaki sposób wpłyną na udoskonalenie usługi analityki Google,
- jak wdrożyć nowego Analyticsa.
Opracowanie pomoże zrozumieć analitykę internetową i jej rolę w e-biznesie.
Bezpłatny e-book „Analityka 4.0 – Google Analytics 4 krok po kroku” można pobrać po pozostawieniu danych ze strony grupa-icea.pl.
Marketing przy Kawie jest patronem medialnym publikacji.
- 4