- 0
- 1
Amerykańscy reklamodawcy oskarżają Apple o nierówne traktowanie i hipokryzję
Szef amerykańskiego oddziału zrzeszenia pracodawców z branży internetowej IAB oskarżył Apple o stosowanie podwójnych standardów. Restrykcyjne zasady dotyczące śledzenia aktywności użytkownika przez innych reklamodawców w systemie IOS nie dotyczą targetowania reklam Apple.
CEO Interactive Advertising Bureau w USA, David Cohen przemawiał podczas spotkania organizacji w Marco Island, mieście na Florydzie. Oskarżył Apple o „cynizm i hipokryzję” oraz nielojalność wobec całego przemysłu reklamowego. Użytkownik systemu IOS widzi komunikat „Zezwalaj na śledzenie”. Dopiero gdy wyrazi zgodę, reklamodawcy zewnętrzni mogą śledzić jego aktywność w systemie. W analogicznej sytuacji dotyczącej reklam Apple jest proszony o zgodę na „personalizację”.
Jak argumentuje Cohen, Apple szkodzi branży reklamowej. Nie jest zainteresowany uczciwą konkurencją i „zignorował błagania o rezygnację z tego rozwiązania”.
W kwietniu 2021 Apple wprowadził App Tracking Transparency (ATT), funkcję w systemie IOS 14.5. Wcześniej każde urządzenie Apple było wyposażone w unikalny numer, tzw. identyfikator reklamowy (IDFA). Pozwalał on aplikacjom i programistom na identyfikowanie tego, co robi użytkownik we wszystkich miejscach w sieci. Na przykład w jaki sposób dokonuje zakupów. To z kolei pozwalało wyświetlić mu spersonalizowane reklamy.
Po wprowadzeniu w systemie IOS funkcji ATT Facebook, Google czy Snapchat, jeśli chcą śledzić użytkownika IOS w aplikacjach innych firm i na odwiedzanych stronach, muszą zapytać go o zgodę na śledzenie.
- 1
źródło: AdAge