- 0
- 1
Porsche ogranicza sprzedaż własnego NFT. Porażka lekcją dla innych marek
Porsche ogłosiło, że ogranicza sprzedaż własnej kolekcji NFT kultowego modelu 911. Marka sprzedała jedynie 25 proc. serii liczącej 7,5 tys. sztuk. Wśród przyczyn wskazywany jest brak zaangażowania marki w Web3 i promocję kolekcji.
Porsche o decyzji poinformowało na Twitterze, uzasadniło ją opiniami nabywców. Obiecało też koncentrację na kolejnych działaniach dla swojej społeczności.
Our holders have spoken. We’re going to cut our supply and stop the mint to move forward with creating the best experience for an exclusive community. More info in the next hours.
— PORSCHΞ (@eth_porsche) January 24, 2023
Jedną sztukę marka wyceniła na 0,911 ethereum (globalna zdecentralizowana waluta). Odpowiada to 1,4 tys. dol. Odbiorcy narzekali na zbyt wysoką wycenę, która nie uwzględnia nastrojów na rynku. Świadczy o tym fakt, że we wtórnym obiegu w sieci NFT Porsche sprzedawano w niższej cenie.
Porsche nie promowało kolekcji z odpowiednim zaangażowaniem. Informacji nie było na oficjalnych koncie marki na Twitterze. Według wielu głosów Porsche zachowało się jak tradycyjna firma technologii Web2, zamiast przyciągnąć do współpracy społeczność Web3.
Marka ogłosiła tworzenie własnego NFT w listopadzie 2022 r. podczas targów sztuki Art Basel w Miami. Miał to być wielki skok w Web3 i początek społeczności marki Pioneers Circle.
Marki takie jak Nike, Gucci, Dolce & Gabbana, Adidas i Tiffany zrobiły ze sprzedaży NFT nowe źródło dochodów.
- 1