Google Analytics i analityka internetowa w 2023 roku – co warto wiedzieć i co warto zrobić?Google Analytics i analityka internetowa w 2023 roku – co warto wiedzieć i co warto zrobić?Google Analytics i analityka internetowa w 2023 roku – co warto wiedzieć i co warto zrobić?Google Analytics i analityka internetowa w 2023 roku – co warto wiedzieć i co warto zrobić?
Rok 2023 w analityce internetowej będzie niełatwy (fot. Pixabay)

Google Analytics i analityka internetowa w 2023 roku – co warto wiedzieć i co warto zrobić?

Google Analytics i analityka internetowa w 2023 roku – co warto wiedzieć i co warto zrobić?
Bartłomiej Firmanty

Bartłomiej Firmanty

-

analityk, DevaGroup

Bartłomiej Firmanty

Bartłomiej Firmanty

analityk
DevaGroup

Z marketingiem internetowym związany od 5 lat, choć pierwszy kontakt z Google Analyticsem i statystykami stron internetowych miał z forów phpbb by Przemo. Na co dzień odpowiada za kondycję Google Analyticsów, Google Tag Managerów i spokojnej głowy klientów. Wyznawca zasady „Less is more” oraz „Keep it simple”. Fan muzyki, popkultury i nowych technologii.

Google w tym roku zrzucił kilka bardzo bombowych informacji. Jedną z nich było potwierdzenie tego, że od 1 lipca 2023 usługa Universal Analytics przestanie zbierać dane. Jedynym narzędziem, które pozwoli nam na kontynuację działań analitycznych w ekosystemie Google, będzie Google Analytics 4.

W związku z tym analityka internetowa bardzo się zmieni. Oto kilka ważnych kwestii z jej obszaru, które trzeba poznać, aby odpowiednio wejść w 2023 rok.
Przejście na Google Analytics 4
Niby najbardziej błaha i podstawowa rzecz, ale bardzo często nadal można zetknąć się z sytuacją, że firma ma tę usługę nieaktywną. Musimy pamiętać, że lipiec 2023 już bardzo blisko.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja