„Głosuję na miłość” – startuje kampania wyborcza osób LGBT
  • 1
  • 9
18.09.2019

„Głosuję na miłość” – startuje kampania wyborcza osób LGBT

18 września rusza kampania wyborcza „Głosuję na miłość”. Jej twarzami są m.in. Michał Piróg, Areta Szpura i Marcin Szczygielski. Chcą udowodnić, że elektorat LGBT wraz z sojusznikami i sojuszniczkami to siła, która ma szansę zadecydować o wynikach tegorocznych wyborów.

Plakaty wyborcze, spoty z twarzami kampanii, billboardy, ulotki, wiec wyborczy. Wszystko jak w standardowej kampanii wyborczej, z tą różnicą, że miejsce politycznych obietnic zajmą wartości bliskie osobom LGBT. Taka będzie kampania „Głosuję na miłość”, która ma sprawić, że trwająca obecnie kampania wyborcza będzie inna niż wszystkie, jakie znamy z historii Polski.

Miłość czy nienawiść? Dla mnie wybór jest prosty! Dlatego w tych wyborach głosuję na polityczki i polityków, którzy wspierają prawa osób LGBT – można przeczytać na stronie www.glosujenamilosc.pl, stanowiącej serce kampanii. To tekst Deklaracji Równości.

Z plakatów i billboardów rozklejonych w całej Polsce oraz w spotach wyborczych emitowanych w mediach społecznościowych do podpisania deklaracji zachęcać będą:

  • tancerz Michał Piróg,
  • aktywistka Areta Szpura,
  • influencer Piotr Grabarczyk,
  • paraolimpijka Karolina Hamer,
  • dziennikarz Anton Ambroziak,
  • pisarz Marcin Szczygielski,
  • blogerka Sylwia Ryba.

To osoby LGBT, które wraz z sojusznikami i sojuszniczkami chcą, by w tych wyborach wygrała miłość.

Na stronie www.glosujenamilosc.pl będzie też szansa zadania pytania bezpośrednio politykowi ze swojego okręgu wyborczego. To sposób na to, żeby samodzielnie i bez niczyich podpowiedzi sprawdzić, jakie stanowisko względem praw społeczności LGBT reprezentuje dany kandydat lub kandydatka.

Elementem obowiązkowym każdej kampanii wyborczej jest wiec. Dlatego 29 września w warszawskim klubie Niebo odbędzie się „Wiec wyborczy dla równości”. Każda osoba, która przyjdzie na wydarzenie, będzie mogła zrobić swój własny plakat wyborczy. Plakat będzie zarówno w wersji papierowej, jak i elektronicznej. Będzie można umieścić go na Facebooku czy Instagramie z hasztagiem #głosujęnamiłość.

W całej Polsce staną też ścianki wyborcze kampanii, na tle których będzie można zrobić sobie zdjęcie – plakat. Mapa lokalizacji będzie dostępna na stronie działań. Dodatkowo na Facebooku będzie można skorzystać ze specjalnej nakładki na zdjęcie profilowe.

  • Organizator: Kampania Przeciw Homofobii
  • Partner: VMLY&R Poland
  • 9

„Głosuję na miłość” – kampania wyborcza osób LGBT

18 września 2019