Czyny ważniejsze niż słowa. Dlaczego kampania z postaciami samobójców na dachu może mieć szkodliwy skutek ubocznyCzyny ważniejsze niż słowa. Dlaczego kampania z postaciami samobójców na dachu może mieć szkodliwy skutek ubocznyCzyny ważniejsze niż słowa. Dlaczego kampania z postaciami samobójców na dachu może mieć szkodliwy skutek ubocznyCzyny ważniejsze niż słowa. Dlaczego kampania z postaciami samobójców na dachu może mieć szkodliwy skutek uboczny
Imponująca kampania. Oby zadziałała zgodnie z założeniami (źr. Projecteightyfour.com)

Czyny ważniejsze niż słowa. Dlaczego kampania z postaciami samobójców na dachu może mieć szkodliwy skutek uboczny

Czyny ważniejsze niż słowa. Dlaczego kampania z postaciami samobójców na dachu może mieć szkodliwy skutek uboczny
AdvertisementAdvertisement
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Niedawna akcja ambientowa oznaczona hashtagiem #Project84 dotykała ważnego problemu, a zdjęcia z rzeźbami na dachu wieżowca w Londynie obiegły świat. Tyle że ta kampania może mieć negatywny skutek uboczny. Zdaniem psychologów publiczne pokazywanie szkodliwych zachowań wymaga ostrożności.

Liczba 84 to smutny symbol ze statystyk w Wielkiej Brytanii: co tydzień samobójstwo popełnia tam właśnie tylu mężczyzn. W grupie wiekowej poniżej 45. roku życia jest to główna przyczyna śmierci. Aby temu przeciwdziałać, organizacja Campaign Against Living Miserably (CALM) ustawiła na szczycie wieżowca telewizji ITV w Londynie  84 figury.

Stworzone przez rzeźbiarza Marka Jenkinsa, przedstawiały anonimowe postacie – samobójców stojących na krawędzi dachu.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się