PFN nie ujawnia, ile kosztował film „Poland: The Royal Tour”
  • 1
  • 0
10.07.2019

PFN nie ujawnia, ile kosztował film „Poland: The Royal Tour”

8 lipca odbyła się polska premiera filmu „Poland: The Royal Tour”. Produkcja powstała na zlecenie Polskiej Fundacji Narodowej. W filmie premier Mateusz Morawiecki odgrywa rolę gospodarza. Zabiera amerykańskiego dziennikarza Petera Greenberga w podróż po kraju. Jak pisze „Gazeta Wyborcza”, PFN odmawia podania kosztów przedsięwzięcia.

„The Royal Tour” to seria filmów dokumentalnych przedstawiających historię, kulturę i przyrodę poszczególnych państw świata. Na atrakcyjność serii wpływa przede wszystkim autorska formuła: przewodnikiem oprowadzającym widza jest urzędujący szef państwa lub rządu. Poprzednie odcinki były realizowane m.in. w Izraelu, Meksyku i Jordanii.

Polska odsłona powstała na zlecenie Polskiej Fundacji Narodowej. Film był już prezentowany w Stanach Zjednoczonych w kwietniu na pokazach oraz emitowany w amerykańskiej telewizji PBS. Widzowie mogli zobaczyć m.in. Warszawę, Wrocław, Kraków, Wieliczkę, Malbork, Gdynię, Góry Świętokrzyskie, a także obóz Auschwitz-Birkenau.

Peter Greenberg – współproducent filmu – nie chciał odpowiedzieć na pytanie o koszt produkcji, zasłaniając się umową z telewizją i PFN. Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, w rozmowie z polskimi dziennikarzami zaznaczył, że PFN pokrył sto procent kosztów, a budżet był „znaczny”. Dodał też, że jako dziennikarz nie pozwala sobie na branie pieniędzy od organizacji turystycznych ani rządów.

O koszt niespełna godzinnej produkcji pytano również Roberta Lubańskiego, wiceprezesa PFN. Stwierdził on, że Greenberg się myli. Według wiceprezesa PFN koszty zostały podzielone między stronę polską i amerykańską. Lubański nie zdradził jednak, jaki był cały budżet ani jak procentowo rozłożyły się koszty. Zaznaczył jednocześnie, że pieniądze wyłożyli fundatorzy, czyli spółki skarbu państwa.

Źródło: www.krakow.wyborcza.pl

10 lipca 2019

  • 1
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
10.07.2019

New Balance z kampanią promującą buty 997 Sport

Ruszyła globalna kampania New Balance, związana z premierą modelu 997 Sport. Kampanii „Runs in the Family” towarzyszy spot z udziałem gwiazd współpracujących z marką. To m.in. koszykarz LA Clippers Kawhi Leonard, sprinterka Sydney McLaughlin, skateboarder Jamie Foy, zwycięzca Ligi Mistrzów z Liverpoolem Sadio Mané czy piosenkarz i aktor Jaden Smith, którego piosenka została wykorzystana jako ścieżka dźwiękowa filmu.