Dalszy ciąg negatywnych nastrojów w handlu tradycyjnym. Wyniki badania
  • 0
  • 1
6.10.2021

Dalszy ciąg negatywnych nastrojów w handlu tradycyjnym. Wyniki badania

Wrześniowy odczyt wskaźnika nastroju w handlu tradycyjnym (NHT) M/platform wśród prowadzących małe sklepy wyniósł 27,1 pkt. i był najniższym odczytem w tym roku. Jedynie 6,3% badanych oceniło wrzesień lepiej niż poprzednie okresy. Poprawy w październiku oczekuje 11,7% detalistów. Wskaźnik wyprzedzający za październik (NHT+) wyniósł 34,4 pkt. w skali od 0 do 100.

Na rynku panują pesymistyczne nastroje, mimo że we wrześniu zaobserwowano wzrost obrotów w tym kanale sprzedaży o 2,5%. Podobnie jak w poprzednich miesiącach, wartość sprzedaży wielu kluczowych kategorii, w tym wyrobów tytoniowych (-2,3%), piwa (-7,4%) czy wódki (-4,7%) charakteryzowała się spadkiem sprzedaży.

Na wzrost całkowitych obrotów we wrześniu wpływała grupa produktów świeżych, które częściej niż rok temu pojawiały się na naszych paragonach w handlu tradycyjnym. Także alkohole mocne typu whisky, rum, gin czy likiery zanotowały wzrost wartości sprzedaży o 8,5%. Z naszych danych wynika, że w handlu tradycyjnym liczba transakcji jest od kilku tygodni mniejsza niż przed rokiem, choć jednocześnie nasz koszyk nie zmienia się, jeśli chodzi o jego wielkość. Rosnące ceny powodują jednak, iż za podobny koszyk jak przed rokiem płacimy obecnie o ponad złotówkę więcej – skomentowała badanie Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. analiz rynkowych M/platform.

O badaniu
Analitycy M/platform, cyfrowej platformy usług wspierającej tradycyjne punkty handlowe, na początku każdego miesiąca analizują nastroje wśród właścicieli i kierowników tradycyjnych sklepów. Wyniki badania pozwalają określić ogólne nastroje w handlu detalicznym, a także prognozy na kolejne miesiące.

NHT: wskaźniki mogą przyjmować wartość od 0 do 100. Wynik powyżej 50 świadczy o nastrojach optymistycznych, a poniżej o przewadze opinii negatywnych.

  • 1
dalszy ciąg negatywnych nastrojów w handlu tradycyjnym

Dalszy ciąg negatywnych nastrojów w handlu tradycyjnym, fot. G. Lyko x Newspix.pl

6 października 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
6.10.2021

Employer branding i social selling w świecie jeszcze bardziej online, czyli #LinkedinLocalVirtual

Słowo „zdalnie” odmieniane jest teraz na wszystkie sposoby: zdalne rekrutacje, sprzedaż, zdalna praca i zdalne konferencje… W efekcie współczesny biznes mocniej orbituje w sieci wokół mediów społecznościowych, a tym samym także wokół platformy LinkedIn. Dlatego tak ważna jest wymiana wiedzy i dyskusja na temat wykorzystania tego ostatniego w praktyce. Już 13 i 14 października po raz trzeci odbędzie się konferencja #LinkedinLocalVirtual – spotkanie praktyków największej biznesowej sieci świata.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
6.10.2021

„No Plan B” – wspólna akcja Q&A Communications, AMS i Zodzysq

Co mają ze sobą wspólnego: przystankowa wiata, największa impreza branży marketingowej i komunikacyjnej w Poznaniu oraz stare ubrania? Na przystanku tramwajowym AWF (w kierunku Półwiejskiej) pojawiła się instalacja z ubrań. Odzież zebrana została przez agencję Q&A Communications i już wkrótce zostanie z niej stworzona limitowana kolekcja o nazwie „No Plan B”. Drugie życie ubraniom da firma Zodzysq. Akcja jest częścią promocji wydarzenia Cannes Lions Creative Comms Meeting, które odbędzie się 11 października.

5 października 2021