„No Plan B” – wspólna akcja Q&A Communications, AMS i Zodzysq
  • 0
  • 1
6.10.2021

„No Plan B” – wspólna akcja Q&A Communications, AMS i Zodzysq

Co mają ze sobą wspólnego: przystankowa wiata, największa impreza branży marketingowej i komunikacyjnej w Poznaniu oraz stare ubrania? Na przystanku tramwajowym AWF (w kierunku Półwiejskiej) pojawiła się instalacja z ubrań. Odzież zebrana została przez agencję Q&A Communications i już wkrótce zostanie z niej stworzona limitowana kolekcja o nazwie „No Plan B”. Drugie życie ubraniom da firma Zodzysq. Akcja jest częścią promocji wydarzenia Cannes Lions Creative Comms Meeting, które odbędzie się 11 października.

Cannes Lions Creative Comms Meeting odbędzie się w Poznaniu po raz jedenasty. Podczas spotkania będzie można zobaczyć kampanie nagrodzone na międzynarodowym festiwalu kreatywności Cannes Lions. Także porozmawiać z ekspertami od komunikacji, zrównoważonego rozwoju oraz praktykami biznesu, którzy wdrażają takie rozwiązania. Organizatorami wydarzenia pod hasłem „No Plan B” są agencja Q&A Communications oraz SKM SAR, a wieloletnim partnerem jest AMS.

Myślą przewodnią tegorocznego spotkania jest „No Plan B”. W sposób bezpośredni odnosi się do przyjaznej planecie i ludziom postawy, którą powinny przyjąć firmy w najbliższym czasie. Hasło sugeruje brak alternatywy dla proekologicznych zachowań. Prezentowane kampanie dotyczyć będą m.in. ekologii oraz działań, jakie podejmują firmy i marki w obliczu katastrofy klimatycznej. Jednym z wyzwań, na jakie chcemy zwrócić uwagę, jest tzw. fast fashion i nadmiar odzieży, który dotyczy większości z nas – mówi Przemysław Wojak, managing partner Q&A Communications.

– Przejrzeliśmy nasze szafy i zebraliśmy ubrania, których już nie nosimy. Mimo że regularnie organizujemy w biurze wymianki ciuchowe oraz oddajemy odzież potrzebującym, znaleźliśmy sporo ubrań, które nie są nam już potrzebne. Postanowiliśmy więc nie tylko użyć je do komunikacji naszego wydarzenia, ale też dać im drugie życie. Nawiązaliśmy współpracę z Zodzysq, która ponownie wykorzysta odzież. Powstanie z niej kolekcja „No Plan B”, która bezpośrednio nawiąże do tematyki tegorocznego wydarzenia – mówi Ewa Kawiecka z Q&A Communications.

Odzież została umieszczona w gablocie nośnika premium citylight, tworząc instalację na przystanku.

– Jesteśmy liderem ekologicznych rozwiązań reklamowych i wprowadzamy je konsekwentnie w polskich miastach od 2018 r. Wiemy bowiem, że prośrodowiskowych działań oczekują mieszkańcy i że są one naturalnym krokiem w kierunku budowania miast w duchu smart city. W naszej ofercie jest ich coraz więcej – ekowiaty pokryte zielonym dachem, poddawane recyklingowi ekobacklighty czy zasilane energią słoneczną ekosłupy solarne. Cieszymy się, że dzięki naszej stałej współpracy przy Cannes Lions Creative Comms Meeting możemy wspólnie wpływać na pozytywne zmiany w naszym otoczeniu –
mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektor marketingu AMS.

Drugie życie ubraniom da Zodzysq. To koncept, którego celem jest danie nowego użytku rzeczom, które straciły swoje dotychczasowe zastosowanie. Wszystkie artykuły to wynik upcyklingu niechcianych lub uszkodzonych ubrań, tekstyliów czy skrawków, dzięki czemu są one wyjątkowe, a także przyjazne środowisku. Występują w małych nakładach, od jednej do maksymalnie kilku sztuk, w zależności od tego, z czego powstały.

Partnerami jedenastej edycji Cannes Lions Creative Comms Meeting są: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR (współorganizator wydarzenia), AMS, Collegium da Vinci, IMM oraz BISAF.

Na Cannes Lions Creative Comms Meeting można rejestrować się na stronie app.evenea.pl/event/canneslions2021. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie facebookowej wydarzenia. Organizatorzy planują również transmisję online z wydarzenia.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

  • 1
„No Plan B” – teraz reklama, później kolekcja odzieży z upcyklingu

„No Plan B” – teraz reklama, później kolekcja odzieży z upcyklingu

5 października 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
5.10.2021

Globalny smart shopping. Wyniki międzynarodowego badania sieci IRiS

Sześćdziesiąt cztery procent mieszkańców z 21 krajów z całego świata deklaruje, że planuje zakupy spożywcze i robi je z wcześniej przygotowaną listą. Znacznie niższy odsetek (37%) planuje posiłki na cały tydzień. Niemal co trzecia osoba (31%) po pandemii zaczęła wybierać tańsze produkty spożywcze w celu zaoszczędzenia. Co trzeci badany deklaruje też, że podczas pandemii zaczął robić zakupy spożywcze online – wynika z międzynarodowego badania dotyczącego zwyczajów jedzeniowych mieszkańców 21 krajów na całym świecie. Badanie zrealizowały niezależne agencje badawcze skupione w sieci IRiS. Polską część przeprowadziła agencja badawcza ARC Rynek i Opinia.