„Człowiek 2040” – T-Mobile i Polityka Insight we wspólnym projekcie o tym, jak będzie wyglądać Polska za dwie dekady
  • 0
  • 1
17.09.2021

„Człowiek 2040” – T-Mobile i Polityka Insight we wspólnym projekcie o tym, jak będzie wyglądać Polska za dwie dekady

Czy aukcja 8G już wystartowała? Czy sztuczna inteligencja radzi sobie w prowadzeniu terapii zdrowia psychicznego? I czy paraolimpiada ma jeszcze sens, jeśli sportowcy bioniczni startują w głównych igrzyskach? Na te i szereg innych pytań analitycy Polityki Insight będą szukać odpowiedzi w serwisie „Człowiek 2040”, stworzonym we współpracy z T-Mobile Polska.

Operator, który w tym roku obchodzi 25. urodziny, chce wykorzystać ten moment do stawiania ważnych pytań o przyszłość kraju i technologii. Od 16 września przez 10 tygodni T-Mobile i Polityka Insight będą odsłaniać kolejne odcinki podróży do 2040 r., która – choć hipotetyczna – powstała na bazie setek raportów i pogłębionej pracy badawczej analityków. Tekstom będą towarzyszyć podcasty z ekspertami. Ci skonfrontują się z przedstawioną wizją i opowiedzą o trendach, które w najbliższym czasie będą kształtować przyszłość Polski.

Te same czynności, nowe technologie
W cotygodniowych odcinkach serwisu „Człowiek 2040” eksperci Polityki Insight opiszą hipotetyczne wydarzenia, firmy i procesy. W ten sposób opowiedzą życie Polek i Polaków w 2040 r. podzielone na 10 czynności:

  • komunikuję się,
  • przemieszczam się,
  • mieszkam,
  • używam,
  • kształcę się,
  • dbam o siebie,
  • spędzam czas wolny,
  • pracuję,
  • organizuję się,
  • kupuję.

To czynności, które dziś składają się na nasze codzienne życie i które za kilkanaście lat z pewnością również będziemy wykonywać. Jednak już z wykorzystaniem zupełnie nowych technologii. Zapoznając się z poszczególnymi przewidywaniami, czytelnik ma dostęp do tzw. infotipów. Dzięki nim może na bieżąco poszerzać wiedzę i sprawdzać, na bazie jakiego trendu powstała dana prognoza.

Czy w 2040 r. naszym głównym towarzyszem podróży będą wirtualni asystenci?
W pierwszym odcinku serwisu „Człowiek 2040” – przemieszczam się” – na tapet zostaną wzięte szeroko rozumiane kwestie transportu. W tym:

  • to, jak rozstrzygać spory związane z kolizjami dwóch samochodów autonomicznych,
  • czy transportem publicznym i z pomocą wirtualnego asystenta da się szybko i ekologicznie pokonywać duże odległości między krajami,
  • czy wodór ma szansę zrewolucjonizować polski transport.

Aby stworzyć rzetelny obraz tych aspektów życia w 2040 r., analitycy Polityki Insight wzięli pod lupę m.in. trendy takie jak systematyczne zazielenianie transportu oraz rozwój jego intermodalności. O tym, czy przedstawiona wizja przemieszczania się w 2040 r. ma szansę się ziścić, Andrzej Bobiński, dyrektor zarządzający Polityki Insight porozmawia w pierwszym podcaście z Krzysztofem Bolestą. To były wiceprezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, a obecnie policy officer i team leader w Dyrekcji Generalnej ds. Energii Komisji Europejskiej.

Serwis jest zabawą intelektualną, ćwiczeniem z wyobraźni, choć powstał na bazie dogłębnej pracy badawczej. Nasi analitycy przekopali się przez setki raportów o trendach, innowacjach i przyszłości oraz gigabajty danych dostarczonych przez T-Mobile Polska. Efekt tych prac kryje się pod wyjaśnieniami kluczowych hipotez i założeń. To przyczynek do rozważań na temat tego, w jakim kierunku świat podąża i w jakiej rzeczywistości możemy się obudzić za 20 lat – powiedział Andrzej Bobiński, dyrektor zarządzający Polityki Insight.

Począwszy od 16 września, czyli oficjalnej daty urodzin T-Mobile Polska, w każdy kolejny czwartek czytelnicy i słuchacze będą mogli zapoznać się z nowym odcinkiem projektu „Człowiek 2040”. Będzie to możliwe na stronie www.politykainsight.pl oraz w rocznicowej zakładce Jutro pod adresem www.t-mobile.pl. Na stronie serwisu Polityki Insight użytkownicy mogą zapisać się również do newslettera, aby co tydzień premierowo otrzymywać kolejne odcinki serialu „Człowiek 2040”.

Podcasty towarzyszące artykułom będą dostępne na powyższych stronach, jak również w serwisach streamingowych takich jak Soundcloud, Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts.

  • 1
T-Mobile i Polityka Insight

T-Mobile i Polityka Insight ze wspólnym projektem „Człowiek 2040”

17 września 2021

16 września 2021

  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
  • 0
16.09.2021

„IT Heroes – bohaterowie codzienności”. No Fluff Jobs startuje z kampanią wizerunkową i tworzy oddychający mural

No Fluff Jobs, polski portal z ofertami pracy dla branży IT, wystartował z kampanią „IT Heroes – bohaterowie codzienności”. Jej celem jest przełamanie stereotypów związanych ze społecznością IT i pokazanie programistów jako osób, które czynnie uczestniczą w cyfrowej rewolucji, ułatwiając codzienny dostęp do wiedzy, usług czy towarów.