Apple przeprasza za spot „Crush!” - Marketing przy Kawie
Apple przeprasza za spot „Crush!”
  • 1
  • 2
10.05.2024

Apple przeprasza za spot „Crush!”

Po fali krytyki Apple przeprosiło za reklamę „Crush!” iPada Pro. Firma zdecydowała się na wycofanie spotu z emisji telewizyjnej.

Reklama przygotowana wewnętrznie przez zespół Apple nosi tytuł „Crush!”. Przedstawia zniszczenie różnych narzędzi kreatywnych, takich jak pianino czy aparat fotograficzny. Ma to symbolizować potencjał kreatywny zawarty w najnowszym modelu tabletu iPad Pro oraz to, że tablet jest najcieńszym produktem firmy do tej pory.

Spot pojawił się na kanale YouTube Apple oraz na profilu X (Twitter) CEO firmy, Tima Cooka, w ubiegły wtorek. Nie została jeszcze pokazana w stacjach telewizyjnych. Na skutek protestów planowana emisja telewizyjna została anulowana.

Branża kreatywna oraz internauci zareagowali w sporej części krytycznie

W odpowiedzi firma Apple wydała w czwartek (9 maja) oficjalne przeprosiny za najnowszą reklamę iPada Pro. Odbiorcy reklamy interpretowali jej przekaz jako niepokojący wyraz technologii niszczącej ludzką kreatywność. Jest  to obecnie istotne zagadnienie w branży kreatywnej. Szczególnie w kontekście rosnącego wpływu sztucznej inteligencji.

W oświadczeniu przesłanym do „Ad Age” Tor Myhren, wiceprezes ds. komunikacji marketingowej Apple podkreślił, że kreatywność jest kluczową wartością dla firmy:

„Kreatywność jest wpisana w DNA Apple. Naszym celem zawsze jest celebrowanie różnorodnych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i realizują swoje pomysły za pomocą iPada. Tym razem nie udało nam się osiągnąć tego celu i za to przepraszamy”.

  • 2
Apple przeprasza za spot „Crush!”

Apple przeprasza za spot „Crush!”

Apple przeprasza za spot „Crush!”

9 maja 2024