Big Mac: 50 lat – od przypadkowej kanapki do ikony popkulturyBig Mac: 50 lat – od przypadkowej kanapki do ikony popkulturyBig Mac: 50 lat – od przypadkowej kanapki do ikony popkulturyBig Mac: 50 lat – od przypadkowej kanapki do ikony popkultury

Big Mac: 50 lat – od przypadkowej kanapki do ikony popkultury

Big Mac: 50 lat – od przypadkowej kanapki do ikony popkultury
AdvertisementAdvertisement
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Po pięćdziesięciu latach Big Mac stał się częścią współczesnej popkultury. Zyskał właściwie samodzielną osobowość, a w tym roku można go nazwać bohaterem marki McDonald’s. Jego kariera jest dość typowa dla biznesu reklamowego: przypadkowy początek, a następnie wieloletnia promocja za pomocą narzędzi kreatywnych.

Reklamowe urodziny trwają w wielu krajach od początku roku. Od lata na polskim fan page’u marki na Facebooku można było m.in. porozmawiać z chatbotem Big Mac. Odpowiadał on na pytania o historię brandu, opowiadał anegdoty, a także proponował gry. Na przykład wzorowane na Tetrisie układanie kanapki. Użytkownicy mogli też skorzystać z cyfrowej maski i zmienić się w Big Maca.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się