- 0
- 2
Najsilniejsze marki sieci handlowych w Polsce – ranking Inquiry
Agencja badawcza Inquiry sprawdziła, które marki detaliczne są najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce. Ranking Top 10 Retail Brands oparty jest na danych YouGov BrandIndex.
Zestawienie pokazuje marki sieci detalicznych z różnych kategorii, które cieszą się szczególnie silnym wizerunkiem. Wskaźnik YouGov BrandIndex jest miarą całkowitej kondycji marki obliczonej z następujących wskaźników:
- ogólnej opinii,
- jakości,
- wartości,
- satysfakcji,
- rekomendacji,
- reputacji.
Inquiry przedstawia listę dziesięciu najsilniejszych marek detalicznych oraz dodatkowo zestawienie Top 5 Improvers – tu znalazły się firmy, które znacząco poprawiły swój wynik w porównaniu z poprzednim rokiem.
Miejsca na podium rankingu zajmują marki Rossmann, Lidl i Biedronka. Tuż poza podium, z różnicą zaledwie 0,6 p.p. do Biedronki znalazła się Ikea. Bardzo dobre wyniki odnotowały sieci Empik, Adidas, Castorama, Nike, Media Expert oraz CCC.
Ranking Top 5 Improvers prezentuje firmy, które osiągnęły najwyższy wzrost wyników w stosunku do roku ubiegłego. Na pierwszym miejscu znalazła się marka Action, która zanotowała wzrost wskaźnika YouGov BrandIndex o 4,4 p.p. Kolejne dwie pozycje zajęły Dealz i Aldi, tuż poza podium uplasowało się Dino, a całe zestawienie zamyka Decathlon.
– Trzeba zauważyć, że wśród wielu marek sieci detalicznych, monitorowanych przez Inquiry w badaniu YouGov BrandIndex, tylko nieliczne osiągnęły w 2023 r. zauważalny wzrost, jeśli chodzi o siłę marki i pozycję na rynku. Z tego powodu lista Top Improvers obejmuje jedynie 5 sieci – mówi Agnieszka Górnicka, prezeska firmy Inquiry.