Znamy zwycięzców wszystkich kategorii oraz Grand Prix konkursu CMO Awards 2022
  • 0
  • 1
21.06.2022

Znamy zwycięzców wszystkich kategorii oraz Grand Prix konkursu CMO Awards 2022

Olga Korolec, chief marketing officer & group sustainability director w Ringier Axel Springer, zdobyła Grand Prix w pierwszej edycji konkursu CMO Awards, organizowanego przez Shortlist Consulting.

Do sześciu kategorii konkursowych CMO Awards wpłynęło łącznie 39 zgłoszeń. Dotyczyły one 21 projektów transformacyjnych w różnych obszarach biznesu. Nominacje otrzymało 14 prac, spośród których wyłoniono 8 laureatów. Ponadto sześciu CMOs uhonorowanych zostało wyróżnieniami.

Idea CMO Awards jest kontynuacją naszego myślenia o nowych kompetencjach i kluczowych kierunkach rozwoju dyrektorów marketingu. Promujemy je już od wielu lat podczas organizowanych przez nas wydarzeń. Wierzymy, że na czele działów marketingu coraz częściej stoją dzisiaj odważni liderzy, którzy mają ambicję bycia głównymi partnerami swoich prezesów w rozwoju biznesu firmy i budowaniu wartości marek. CMO Awards powstał po to, by doceniać pracę i osiągnięcia najbardziej progresywnych marketerów w Polsce – mówi Marta Macke, CEO Shortlist Consulting.

Laureatami CMO Awards 2022 w sześciu kategoriach zostali:

Creative innovator

  • Laureatka: Dorota Haller, Huawei (zgłoszenie: „Włącz ochronę oczu”)
  • Nominacja: Jakub Barzak, Storytel (zgłoszenie: „Wyjście poza kategorię książek »czytanych na głos«, oferowanie doświadczeń audio na najwyższym poziomie”)

Digital champion

  • Laureatka: Magdalena Budziszewska, T-Mobile (zgłoszenie: „Technology walk – niezwykłe doświadczenie mające na celu zaprezentowanie portfolio usług ICT T-Mobile i nowego obiektu data center z wykorzystaniem nowoczesnych form multimedialnych i interaktywnych”)
  • Nominacja: Patricjus Ziecik, Henkel (zgłoszenie: „Henkel Lab – seria krótkich szkoleń produktowych w stylu programu »Galileo« z Pawłem Orleańskim w moderacji, Krystyną Czubówną w narracji z elementami humorystycznymi i edukacyjnymi”)

Commerce master

  • Laureat: Jakub Barzak, Storytel (zgłoszenie: „Wyjście poza kategorię książek »czytanych na głos«, oferowanie doświadczeń audio na najwyższym poziomie”)
  • Nominowani:
  • Dorota Haller, Huawei (zgłoszenie: „Włącz ochronę oczu”),
  • Patricjus Ziecik, Henkel (zgłoszenie: „Henkel Lab – seria krótkich szkoleń produktowych w stylu programu »Galileo« z Pawłem Orleańskim w moderacji, Krystyną Czubówną w narracji z elementami humorystycznymi i edukacyjnymi”)

Omnichannel leader

  • Laureatka: Olga Korolec, Ringier Axel Springer (zgłoszenie: „Historia pięcioletniej transformacji Onetu i konsekwentnego budowania jego wizerunku jako ikony bycia na bieżąco – jak z agregatora treści stać się najbardziej zaufanym medium digitalowym w Polsce”)
  • Nominowana: Monika Leksowska, Kramp (zgłoszenie: „Odczarowanie polskiego rolnictwa”)

Brand guardian (trzy laureatki ex aequo)

  • Dorota Haller, Huawei (zgłoszenie: „Włącz ochronę oczu”),
  • Maria Rosa, Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo-Hestia SA (zgłoszenie: „Ergo Hestia tworzy z polskimi artystami nową strategię komunikacji”)
  • Olga Korolec, Ringier Axel Springer (zgłoszenie: „Jak z agregatora newsów stać się najbardziej zaufanym medium digitalowym w Polsce? Historia pięcioletniej transformacji Onetu i konsekwentnego budowania jego wizerunku jako ikony bycia na bieżąco”)

Purpose ambasador

  • Laureat: Andrzej Mytych, Yope (zgłoszenie: „#YopeforGood”)
  • Nominowane: Sabrina Naremska i Agata Kosmal, Veolia (zgłoszenie: „Program Mentoringowy Energia Kobiet – wewnętrzny program mentoringowy dla kobiet”)

Grand Prix

  • Olga Korolec, Ringier Axel Springer

Wyróżnienia

  • Patricjus Ziecik, Henkel
  • Monika Leksowska, Kramp
  • Sabrina Naremska i Agata Kosmal, Veolia
  • Eliza Firkowska, Brown-Forman
  • Joanna Bujarska, Kravt & Co. Sp. z o.o.
  • Ewelina Robakowska, Kasa Stefczyka

W CMO Awards mogą uczestniczyć wszyscy CMO i szefowie marketingu reprezentujący firmy działające na polskim rynku. Wyróżnikiem konkursu jest mechanizm „peer to peer”. Polega on na tym, że zgłoszenia CMO są oceniane przez środowisko dyrektorów marketingu zarejestrowanych na platformie konkursowej.

Każdy CMO głosuje w konkursie tylko raz. Wstępną weryfikacją zgłoszeń zajmuje się Rada Ekspertów konkursu. Zasiadają w niej przedstawiciele parterów wydarzenia:

  • Krzysztof Sobieszek – practice lead, business transformation, Publicis Groupe,
  • Anna Gogacz – CEO Allegro Brand Experience Agency,
  • Rafał Drzewiecki – head of global business marketing, TikTok,
  • Marcin Bruś – advertising director, Allegro.pl,
  • Robert Nowakowski – partner, Spencer Stuart Executive Search,
  • Anna Sierakowska – senior marketing manager USA & CEE, Delvedeeper,
  • Justyna Duszyńska – CEO, Httpool, Adw. Szymon Chmielewski, Dubois i Wspólnicy,
  • Marta Macke – CEO, Shortlist Consulting.

Kolejna edycja CMO Awards rozpocznie się na początku 2023 r.

  • 1
Ogłoszono zwycięzców konkursu CMO Awards 2022

Ogłoszono zwycięzców konkursu CMO Awards 2022

 

21 czerwca 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
21.06.2022

Działalność proekologiczna ważnym składnikiem wartości najcenniejszych technologicznych marek świata w segmencie B2B. Ranking BrandZ top 100

W ciągu ostatniego roku 9 spośród 20 najcenniejszych marek świata w segmencie rozwiązania dla biznesu i technologia (Business Solutions & Technology) poprawiło wyniki pod względem odpowiedzialności społecznej biznesu. Tak wynika z opublikowanego raportu Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands 2022. Lepsza reputacja firm w zakresie wskaźników ESG (środowisko naturalne, społeczeństwo, ład korporacyjny) wywarła duży wpływ na ogólną wartość ich marek.