„You Got This!” – walka z presją w najnowszej kampanii Adidasa
  • 0
  • 11
9.02.2024

„You Got This!” – walka z presją w najnowszej kampanii Adidasa

W najnowszej kampanii Adidas pokazuje, że zarówno zawodowcy, jak i amatorzy mogą zapanować nad presją i czerpać radość z uprawiania sportu.

Kampanię promuje film, który w tle utworu „Under Pressure” zespołu Queen i Davida Bowiego zderza perspektywę młodych sportowców mierzących się z wygórowanymi oczekiwaniami innych z ich rzeczywistymi możliwościami. Adidas wspiera ich hasłem „You Got This!”.

W spocie Adidas przywołuje pamiętne momenty w sportowych karierach swoich ambasadorów:

  • od Jude’a Bellinghama strzelającego gola w meczu Ligi Mistrzów w debiutanckim sezonie w Real Madryt,
  • po brawurowy występ niemieckiej gimnastyczki Emmy Malewski podczas Mistrzostw Niemiec w 2022 r.

Przywołuje także historie wybitnych sportowców, którzy w całej swojej karierze wielokrotnie doświadczali presji i realizowali swoje kolejne marzenia. Wśród nich są m.in.:

  • futbolista Patrick Mahomes,
  • piłkarka Trinity Rodman,
  • ikona światowej piłki nożnej Lionel Messi,
  • kolumbijska piłkarka Linda Caicedo,
  • piłkarz angielskiej reprezentacji i Realu Madryt Jude Bellingham,
  • amerykański koszykarz Anthony Edwards,
  • indyjski krykiecista Rohit Sharma,
  • nowozelandzka reprezentacja rugby.

Tłem nowej globalnej kampanii marki jest stwierdzenie, że presja w sporcie ma destrukcyjny wpływ na osiągane wyniki. Może odebrać przyjemność z uprawiania ulubionych dyscyplin sportowych. Na poparcie tej tezy powstał specjalny projekt badawczy prowadzony przez neurobiologów z zespołu Neuro11, działającego przy Uniwersytecie w Bonn. W jego ramach Adidas wraz z konsumentami z całego świata – zawodowymi sportowcami, jak i amatorami – próbowali wyjaśnić, jak i dlaczego negatywna presja utrudnia grę.

Powstała baza danych i inspiracji ujęta w historiach sportowców, spostrzeżeniach ekspertów i poradnikach dla wszystkich uprawiających sport. W cyklu badań wzięli udział sportowcy amatorzy i profesjonalni zawodnicy różnych dyscyplin; od koszykówki, przez piłkę nożną czy golf.

Eksperci rejestrowali i analizowali odczyty fal mózgowych sportowców w chwili dużej presji. Wśród nich znaleźli się m.in.:

  • zwycięzca Mistrzostw Świata FIFA 2022 Emiliano Martínez,
  • zwycięzca Ryder Cup 2023 Ludvig Åberg,
  • ośmiokrotna uczestniczka Meczu Gwiazd WNBA Nneka Ogwumike,
  • golfistka Rose Zhang,
  • gwiazda WSL, piłkarka Stina Blackstenius.

Badania wykazały, że stopień odczuwania presji nie jest zależny od poziomu zaawansowania sportowca w danej dyscyplinie. Zarówno sportowcy amatorzy, jak i zawodowcy doświadczają zbliżonych w intensywności poziomów presji w kluczowych momentach sportowych.

Stąd w nowej kampanii marka stara się zmienić perspektywę sportowców i pokazać, że presja jest uniwersalnym uczuciem wśród wszystkich uprawiających sport.

Kampanię uzupełniają:

  • poradniki i badanie stworzone we współpracy z Neuro11,
  • cykl osobistych historii sportowców z teamu Adidas, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z presją.

 

  • 11
Adidas z kampanią „You Got This!”

Adidas z kampanią „You Got This!”

Adidas z kampanią „You Got This!”
Adidas z kampanią „You Got This!”
Adidas z kampanią „You Got This!”
Adidas z kampanią „You Got This!”
Adidas z kampanią „You Got This!”
Adidas z kampanią „You Got This!”
Adidas z kampanią „You Got This!”
Adidas z kampanią „You Got This!”
Adidas z kampanią „You Got This!”

8 lutego 2024

7 lutego 2024