McDonald’s i Burger King w obliczu silnej konkurencji w segmencie burgerów. Wyniki badania
  • 0
  • 1
16.10.2019

McDonald’s i Burger King w obliczu silnej konkurencji w segmencie burgerów. Wyniki badania

34% klientów Burger Kinga i 28% klientów McDonald’s chętnie odwiedza inne marki z segmentu restauracji szybkiej obsługi (QSR). Inaczej jest z klientami marek KFC, Subway oraz Domino’s – pokazuje analiza firmy Blis.

W badaniu przyjrzano się markom: Burger King, McDonald’s, KFC, Subway oraz Domino’s. Firma badawcza prześledziła sygnały z 4 mln urządzeń mobilnych należących do 2,5 mln konsumentów ze 133 tys. lokalizacji w Australii, Singapurze, Wielkiej Brytanii i USA. Dane zbierano w lipcu 2019 r.

W przypadku Burger Kinga i McDonald’s więcej klientów odwiedza inne lokale oferujące burgery niż restauracje z innych segmentów.

KFC, Subway oraz Domino’s dominują w swoich segmentach gastronomii. Ich klienci częściej wybierają lokale z innych segmentów niż konkurencyjne marki.

34% klientów Burger Kinga odwiedza także inne restauracje oferujące burgery. To najwięcej spośród badanych marek. W przypadku McDonald’s jest to 28%.

Dla obu wspomnianych marek wynik jest wyższy niż ten dotyczący odwiedzalności restauracji z innych segmentów. Pokazuje to, że klienci Burger Kinga i McDonald’s są wierni segmentowi fast foodów i mają szeroki wybór lokali.

KFC, Subway i Domino’s doświadczają czegoś przeciwnego. Większy odsetek ich klientów odwiedza inne marki w innym segmencie. To z kolei sugeruje, że ich klienci chętniej wypróbowują inne rodzaje żywności.

Na badanych rynkach lojalność względem marki najwyższa jest w Australii i USA.

Źródło: www.warc.com

  • 1

Na burgera idziemy niekoniecznie do liderów fast food

 

16 października 2019