W 2021 r. spadła liczba zgłoszeń do Cannes Lions
  • 0
  • 1
18.06.2021

W 2021 r. spadła liczba zgłoszeń do Cannes Lions

Liczba tegorocznych zgłoszeń do Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions jest niższa o 6% względem edycji z 2019 r. Tymczasem wydarzenie w 2021 r. obejmuje prace z dwóch lat. Jest to spowodowane zeszłorocznym odwołaniem festiwalu ze względu na Covid-19.

Podczas wydarzenia, które odbywać będzie się w formacie wirtualnym między 21 a 25 czerwca, zaprezentowane zostaną łącznie 29 074 prace z 90 krajów. W 2019 r. było ich 30 953 i pochodziły one z 89 krajów.

Według komunikatu firmy Ascential, organizatora Cannes Lions, prace zostały zgłoszone we wszystkich kategoriach, przez szerszą grupę uczestników niż w zeszłej edycji. Zgłoszenia od niezależnych agencji wzrosły o 14%, a od firm produkcyjnych o 19%.

Jak ujął to organizator – nowy Creative Business Transformation Lions świętujący „kreatywność posuwającą naprzód biznes” wszedł w „mocny pierwszy rok”. Począwszy od 2019 r. o 15% wzrosła liczba zgłoszeń do kategorii Titanium Lions. W jej ramach wyróżniane są kampanie „prowokujące, przełamujące granice i otwierające nowe możliwości”.

Inne kategorie, w których wzrosła liczba zgłoszeń, to Social & Influencer Lions (+14%) oraz Creative E-commerce Lions (+12%). Jednocześnie spadła liczba zgłoszeń w kategoriach Creative Effectiveness Lions (-38%) i Creative Strategy Lions (-20%).

Firmy przeszły na strategie krótkoterminowe w obliczu bezprecedensowych okoliczności. W tym roku poszkodowane są projekty opierające się na długoterminowych strategiach i wynikach – zauważają specjaliści z Ascential.

Listy nominowanych i zwycięzców będą ogłaszane między 21 a 25 czerwca 2021 r.

Źródło: www.londonnewstime.com

  • 1
Spadła liczba zgłoszeń do Cannes Lions

Spadła liczba zgłoszeń do Cannes Lions

18 czerwca 2021