27. edycja Festiwalu Golden Drum w nowej formule
  • 0
  • 5
7.04.2021

27. edycja Festiwalu Golden Drum w nowej formule

Ruszyły zgłoszenia do tegorocznej edycji konkursu Golden Drum. W konkursie można zgłaszać prace z 38 krajów, które zostały wdrożone lub opublikowane między 1 stycznia 2019 a 1 września 2021 r. Zgłoszenia można nadsyłać do 13 sierpnia. Ogłoszenie listy nominowanych nastąpi 13 października, a gala wręczenia nagród 15 października 2021 r.

Organizatorzy zmuszeni do odwołania festiwalu w 2020 r. we współpracy z międzynarodowymi ekspertami wprowadzają fundamentalne zmiany w konkursie. W tegorocznej edycji można zgłaszać prace kreatywne z okresu ostatnich dwóch lat.

Po trudnym dla branży i dla świata roku wszyscy musimy się na chwilę zatrzymać i przemyśleć kierunek na przyszłość. Zespół Golden Drum wykorzystał ten czas, by przebudować nasz konkurs tak, żeby lepiej odnosił się do obecnych i przyszłych trendów komunikacyjnych. Przekształciliśmy i podwoiliśmy liczbę jury. Sekcje, grupy i kategorie również zostały odświeżone i uwzględniają teraz takie kategorie, jak Creative Business Excellence oraz Grupę Covid-19. W tej ostatniej zgłoszenia prac, które powstały w odpowiedzi na pandemię, objęte są 50% rabatem.

To wszystko – a nawet więcej – zostało przeprowadzone w jednym celu. By zrestartować przyszłość naszej ukochanej branży, która nawet w obliczu pandemii wciąż wspina się na wyżyny kreatywności. Nie mogę się doczekać, aż zobaczę minione 2 lata z perspektywy waszych, jak zawsze, inspirujących prac – mówi Miha Bevc, dyrektor konkursu.

Sekcje Co (What) oraz Dlaczego (Why) zostały zastąpione czterema nowymi sekcjami branżowymi:

  • Creative Business Excellence Drum,
  • Craft Drum,
  • One-Channel Drum,
  • Omni-Channel Drum.

Sekcja Creative Business Excellence Drum jest przeznaczona dla projektów wprowadzających wyjątkowe rozwiązania przekształcające branżę, której dotyczą. Zgłoszenia będą oceniane przez 16-osobowe jury składające się ze światowej sławy marketingowców i przedstawicieli agencji. Wyróżnia ich nie tylko doświadczenie w branży kreatywnej, ale także duża wiedza biznesowa.

Sekcja Craft Drum wyróżnia wyjątkową kreatywność oraz genialną realizację w kluczowych obszarach produkcji reklamowych i komunikacyjnych. Nagrody w tej kategorii wyróżniają najlepsze praktyki, które pomogły podnieść poprzeczkę standardów branżowych.

Sekcja One-Channel Drum skupiona jest na projektach wykorzystujących jeden kanał komunikacji z rynkiem. Zgłoszone do tej kategorii projekty wyróżniają się kreatywnym podejściem do jednokanałowej komunikacji, osiągniętymi rezultatami i skutecznością.

Sekcja Omni-Channel Drum wyróżnia kampanie, które wykorzystały różne kanały komunikacji. Zgłoszenia powinny wykazywać kreatywne wykorzystanie tych kanałów, ich integrację oraz skuteczność we wdrażaniu rozwiązań komunikacyjnych.

Shortlisty w kategoriach Genius Loci/Local Spirit, Social Good, Covid-19 zostaną przygotowane przez zespół wszystkich jurorów festiwalu. Zgłoszone prace będą oceniane przez czworo przewodniczących jury. To kategorie, które stały się wyróżnikiem festiwalu Golden Drum: doceniają najlepsze projekty skupione na kwestiach lokalnych, tematach społecznych oraz powstałych w odpowiedzi na Covid-19.

Nagroda Bronze Drum oraz Najlepszy w kategorii Covid-19 zostały dodane do listy tegorocznych wyróżnień. 58 uznanych ekspertów z branży z 28 krajów będzie oceniać tegoroczne zgłoszenia w konkursie Golden Drum

Jury Creative Business Excellence Drum
Ömür Kula Çapan, przewodnicząca jury w tej kategorii, jest współzałożycielką Primer Project oraz prezeską Stowarzyszenia Reklamowego Turcji. Jest uznaną w branży liderką agencyjną z ponad 15-letnim doświadczeniem. Zajmowała się projektami uwzględniającymi design produktu, strategię marki, marketing oraz komunikację. Prowadzi także zajęcia z marketingu i komunikacji na Uniwersytecie Sabanci, Uniwersytecie Bilgi, Uniwersytecie Bahçeşehi oraz na Uniwersytecie Boğaziçi. Zasiada w zarządzie Inicjatywy na rzecz Reformy Edukacji.

Jury Craft Drum
Damisa Ongsiriwattana, przewodnicząca jury kategorii Craft Drum, jest współzałożycielką oraz executive creative director Sour Bangkok, pierwszej niezależnej tajskiej agencji skoncentrowanej na komunikacji skierowanej do kobiet. Ma ponad 10-letnie doświadczenie w branży. Sour Bangkok trzykrotnie (2018–2020) została uznana za butikową agencję roku w regionie Azji Południowo-Wschodniej w konkursie Campaign.

Jury One-Channel Drum
Eva Santos, przewodnicząca jury konkursowego tej kategorii jest CO chief creative officerem oraz założycielką Delirio & Twain, kreatywnej agencji konsultingowej w Hiszpanii. Wcześniej pełniła m.in. funkcję global chief creative officer w Proximity VW. W minionym roku została uznana za osobowość roku branży reklamowej w Hiszpanii. Znalazła się też w gronie 100 Kreatywnych „Forbesa”. W tym roku została uznana za jedną z top 10 liderek, które przekształciły branżę reklamową w Ameryce Łacińskiej. Była jurorką w najważniejszych festiwalach kreatywności. W trakcie swojej kariery zdobyła ponad 350 międzynarodowych nagród.

Jury Omni-Channel Drum
Fadi Yaish, przewodniczący jury tej kategorii jest założycielem oraz chief creative officerem And Us, konsultantem kreatywnego zarządu Facebooka EMEA oraz założycielem BWReport.org. Wyróżniony tytułem Szef Kreatywny Dekady w regionie MENA przez „Forbesa” ME. Jego praca została doceniona przyznaniem ponad 700 branżowych nagród. Wielokrotnie wchodził w skład oraz przewodniczył jury konkursów branżowych na całym świecie.

Pełne listy jury oraz szczegóły konkursu znajdują się na stronie www.goldendrum.com.

  • 5
27. edycja Festiwalu Golden Drum

27. edycja Festiwalu Golden Drum

27. edycja Festiwalu Golden Drum
27. edycja Festiwalu Golden Drum
27. edycja Festiwalu Golden Drum
27. edycja Festiwalu Golden Drum

7 kwietnia 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
7.04.2021

Pandemia uderza w młodych i biednych – pokazuje raport „Zachowania konsumenckie po roku pandemii” MullenLowe MediaHub

Na progu trzeciego lockdownu widać było rosnące dysproporcje między różnymi grupami społecznymi. W najgorszej sytuacji są najmłodsi i najmniej zamożni Polacy. To ich pandemia pozbawiła części i tak skromnych dochodów przy jednoczesnej obowiązkowej alienacji społecznej i braku perspektywy szybkiej poprawy tego stanu. Okazuje się, że 57% ankietowanych, których sytuacja materialna w pandemii uległa pogorszeniu, spodziewa się dalszego spadku dochodów – pokazuje raport „Zachowania konsumenckie po roku pandemii” MullenLowe MediaHub.

6 kwietnia 2021