Monika Brodka i Ewa Farna na billboardzie na Times Square w ramach kampanii „Equal” Spotify
  • 0
  • 2
18.06.2021

Monika Brodka i Ewa Farna na billboardzie na Times Square w ramach kampanii „Equal” Spotify

Spotify zwiększa zaangażowanie na rzecz kobiet w muzyce. Globalna inicjatywa „Equal” zaprezentowana w Dzień Kobiet poszerza się o „Equal Music Program”, którego celem jest wsparcie utalentowanych artystek z branży muzycznej. W ramach działań na billboardzie na Times Square pojawiły się zdjęcia Moniki Brodki i Ewy Farnej.

Wpływ artystek na sukces zarówno platformy Spotify, jak i całej branży muzycznej jest nieoceniony. Jednocześnie kobiety stanowią jedynie 1/5 wszystkich twórców obecnych na listach przebojów. Spotify chce to zmienić. Dzięki konsolidacji istniejących działań redakcyjnych i marketingowych serwis stawia kolejne kroki w tworzeniu nowych możliwości twórczego rozwoju artystek.

W ramach działań 29 kwietnia zostały utworzone globalne oraz lokalne playlisty promujące utwory artystek z ponad 50 krajów – od Japonii, przez Malezję, Wielką Brytanię i Polskę, aż po Argentynę. Wśród nowości pojawiła się również playlista obejmująca kompozycje napisane, wyprodukowane i wykonane wyłącznie przez kobiety. Ponadto co miesiąc wybrane artystki pojawiają się na okładkach lokalnych playlist „Equal”. Ich twórczość jest polecana na platformie, co zwiększa im szansę kariery na międzynarodową skalę.

W groupie artystek wybranych przez Spotify do zainaugurowania programu znalazły się m.in.:

  • Saweetie (USA),
  • Duda Beat (Brazylia),
  • Griff (Wielka Brytania),
  • Natalia Lafourcade (Meksyk),
  • Zoe Wees (Niemcy/Wielka Brytania).

W Polsce projekt zainaugurowała piosenkarka i autorka tekstów Luna. Jako artystka miesiąca i twarz lokalnej playlisty pojawiła się także w kampanii digitalowej na Times Square w gronie piosenkarek z całego świata biorących udział w programie. Na nośniku oglądać można też Monikę Brodkę oraz polsko-czeską piosenkarkę Ewę Farną.

Luna oraz Monika Brodka będą równocześnie reprezentować Polskę wśród innych artystek z całego świata w pierwszej edycji globalnej playlisty „Equal”, gdzie pojawią się kolejno z utworami „Blind” oraz „Game Change”. Z kolei słuchacze lokalnej playlisty „Equal Polska” będą mieli szansą bliżej poznać twórczość 50 artystek takich jak Sanah, Hania Rani czy Young Leosia.

Wspólnie z SoundGirls Spotify uruchomi również katalog „Equal Directory”. Pozwala on kobietom i osobom niedeklarującym swojej płci na stworzenie profilu i zapewnienie sobie miejsca wśród kobiet zmieniających muzyczne reguły gry. Nowa zakładka umożliwi twórcom nie tylko znalezienie idealnej kandydatki do współpracy przy nadchodzących trasach koncertowych, projektach studyjnych, filmowych oraz telewizyjnych, ale także w postprodukcji czy tworzeniu podcastów.

Ponadto za pośrednictwem rady „Equal” Spotify łączy siły z organizacjami wspierającymi kobiety na całym świecie. Wśród nich znajdują się m.in.: She’s the Music (USA), Girls Rock Australia Network (Australia), She Said So (Włochy), MEWEM Europa (Europa), Girls Connected (Kanada) czy Music Women (Niemcy).

  • 2
Monika Brodka i Ewa Farna na billboardzie Times Square

Monika Brodka i Ewa Farna na billboardzie Times Square

18 czerwca 2021

17 czerwca 2021