Vinted w Polsce łączy się ze społecznościami w Czechach, na Słowacji i Litwie
  • 0
  • 1
10.05.2022

Vinted w Polsce łączy się ze społecznościami w Czechach, na Słowacji i Litwie

Vinted łączy społeczności: polską, czeską, słowacką i litewską. Liczą one w sumie ponad 7 mln członków. Wśród nowych kategorii dostępnych dla polskich użytkowników pojawią się: dom, zwierzęta i rozrywka.

„Make second hand first choice”, czyli uczynienie mody z drugiego obiegu pierwszym wyborem, to misja litewskiej platformy Vinted. Obecnie społeczność liczy ponad 50 mln użytkowników w 16 krajach. Dzięki połączeniu polskiej, czeskiej, słowackiej i litewskiej strony platforma ma zaoferować użytkownikom w Polsce:

  • dostęp do bogatszej oferty rzeczy z drugiej ręki,
  • łatwy i wygodny handel między użytkownikami z trzech sąsiadujących krajów,
  • dodatkowe kategorie produktów.

Od połowy maja członkowie Vinted będą proszeni o stopniowe przenoszenie kont na nową platformę

Jak przekonuje firma, wszystko jest rozłożone w czasie tak, by zapewnić użytkownikom jak największy komfort. Proces ma przebiegać łatwo, płynnie i sprawnie. Dane osobowe użytkowników zostaną zaktualizowane automatycznie. W tym celu należy postępować zgodnie z podanymi przez Vinted wskazówkami, które krok po krok wyjaśniają, co należy zrobić.

Użytkownicy platformy w Polsce dotychczas mieli do dyspozycji trzy główne kategorie: kobieta, mężczyzna, dziecko. Była to głównie odzież i akcesoria, a także produkty dla najmłodszych, jak np. wózki, rowerki czy zabawki. Teraz pojawią się uzupełniające kategorie: rozrywka, dom i zwierzęta. W związku z tym społeczność zyska więcej możliwości wystawiania, sprzedawania i kupowania produktów z drugiej ręki.

W ramach kategorii dom użytkownicy będą mogli sprzedawać i kupować szeroką gamę produktów

Wśród nich będą:

  • akcesoria do dekoracji wnętrz,
  • ozdoby,
  • bibeloty,
  • tekstylia,
  • drobne meble.

W kategorii rozrywka będą mogli wystawiać i kupować przedmioty z rozszerzonych i ulepszonych podkategorii już dostępnych na platformie. Mowa tu o grach wideo, konsolach i powiązanych akcesoriach, książkach, grach, puzzlach, formatach muzycznych i wideo (DVD, CD, winyle itp.). Zupełnie nowa kategoria zwierzęta ma z kolei zapewnić szeroki wachlarz akcesoriów, legowisk, zabawek, transporterów, terrariów i innych produktów dla zwierząt.

Od jakiegoś czasu prężnie rozwijamy się nie tylko w Europie, ale i poza nią, w Stanach Zjednoczonych czy Kanadzie. Mamy również doświadczenie w łączeniu kilku rynków. Naturalnym krokiem było połączenie czterech krajów, takich jak Polska, Czechy, Słowacja i Litwa. Społeczności te w sumie liczą ponad 7 mln członków.

W celu zapewnienia płynnego przepływu transakcji, we współpracy z naszym dostawcą usług płatniczych wdrożyliśmy funkcję obsługi wielu walut. Oznacza to, że kupujący może dokonać płatności w swojej lokalnej walucie, a sprzedający otrzyma środki w walucie obowiązującej w jego kraju. Dodatkowo zapewniliśmy zintegrowany system wysyłki, aby ułatwić użytkownikom handel między krajami – powiedziała Lisa-Marie Berns, PR manager w Niemczech, Europie Południowej i Wschodniej.

Jak podaje portal Next.Gazeta.pl, nowa platforma zostanie uruchomiona 16 maja.

20 czerwca oficjalnie zamknięta zostanie strona, z której polscy użytkownicy korzystali dotychczas

Do tego też dnia będzie można przenieść konto. Po 20 czerwca ze starej platformy będzie można skorzystać, by wypłacić środki z konta albo skontaktować się z centrum pomocy. Na nową platformę nie zostaną przeniesione środki z portfela Vinted. Należy zatem przelać je na konto bankowe.

Te informacje zbiegają się w czasie z nałożeniem na litewską spółkę kary przez polski UOKiK. Urząd uznał, że przez jej praktyki użytkownicy mogli podjąć niekorzystne dla siebie decyzje. Kara wynosi ponad 5,3 mln zł.

  • 1

Vinted w Polsce łączy się z oddziałem czeskim, słowackim i litewskim

10 maja 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
10.05.2022

Urządzenia mobilne wśród dorosłych Polaków osiągają większy zasięg niż telewizja. Raport Mety i GWI

Raport „Mind the Gap” został stworzony przez GWI we współpracy z Metą. Wynika z niego, że media społecznościowe stały się kluczowym kanałem odkrywania produktów i marek przez polskich konsumentów. Reklamodawcy nie nadążają jednak za zmieniającymi się krajobrazem mediowym. W 2021 r. inwestycje w urządzenia mobilne były niedoszacowane o 44% w porównaniu z czasem, który konsumenci poświęcają na korzystanie ze smartfonów.