Stowarzyszenie Otwarte Klatki sprawdziło, jak polskie gwiazdy reagują na nagrania z ferm futrzarskich
  • 2
  • 1
17.01.2023

Stowarzyszenie Otwarte Klatki sprawdziło, jak polskie gwiazdy reagują na nagrania z ferm futrzarskich

Siedem polskich gwiazd wzięło udział w spocie zrealizowanym przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Film pokazuje reakcje celebrytów na nagrania z ferm futrzarskich. Akcja jest częścią kampanii Fur Free Europe.

W nagraniu wzięli udział:

  • Julia Kuczyńska (Maffashion),
  • Kasia i Jacek Sienkiewicz (Kwiat Jabłoni),
  • Marta Manowska,
  • Karolina Korwin-Piotrowska,
  • Maciej Zakościelny,
  • Krzysztof Jankowski „Jankes”.

Gwiazdy obejrzały kilkuminutowy film, złożony z nagrań pozyskanych przez aktywistów śledczych Otwartych Klatek na polskich fermach futrzarskich.

Widać na nich m.in. nieprawidłowe gazowanie norek i dobijanie zwierząt metalowym prętem. Są lisy cierpiące z powodu infekcji oczu, dziąseł, urazów kończyn, martwe szczenięta lisów. Widać ciężko oddychającego jenota czy norki z ranami otwartymi. Nagrania pokazują cierpienie fizyczne, na jakie skazane są zwierzęta hodowane na futro. Oprócz tego także ich strach, próby wydostania się z klatek oraz stereotypię, czyli bezsensowne powtarzanie tych samych ruchów.

One wiedzą, co się dzieje, to jest dla mnie przerażające. Ten strach, jaki jest w nich, ta niemoc...
Maciej Zakościelny

 

To jest nie do pojęcia, że człowiek, który podobnie czuje, jak zwierzęta, jest w stanie coś takiego robić
Jankes

 


Behind the scenes

Zastanawiam się, kim jesteśmy jako ludzie
Karolina Korwin-Piotrowska

– Większość z nas jest temu przeciwna. Po drugie, gospodarka polska absolutnie na tym nie zarabia. Zarabia na tym kilkanaście osób, przez które cały ten układ się trzyma. Jako społeczeństwo mamy bardzo duży dostęp do informacji i społeczeństwo i jednak wrażliwość. Nie powinniśmy więc w żaden sposób pozwalać na takie sytuacje, które się odbywają w naszym kraju – podsumował Jacek Sienkiewicz z zespołu Kwiat Jabłoni.

Według badania Biostatu z 2021 r. 72% Polek i Polaków sprzeciwia się hodowaniu i zabijaniu zwierząt na futro

Co więcej, zdecydowana większość z nas nie kupuje futer naturalnych. W badaniu z listopada 2022 r. 77,3% ankietowanych wskazało, że w ciągu ostatnich dwóch lat nie zdarzyło im się kupić ubrania zawierającego elementy futrzane pochodzące od zwierząt.

Projekt Otwartych Klatek ma na celu promocję zbiórki podpisów pod Europejską Inicjatywą Obywatelską #FurFreeEurope. Dąży ona do wprowadzenia zakazu:

  • hodowli zwierząt na futro w całej Unii Europejskiej,
  • importu futer do krajów UE.

Podpisało się pod nią już ponad 1,2 mln Europejczyków. Inicjatorzy chcą jednak zebrać przynajmniej 1,4 mln podpisów.

– Tylko po uzyskaniu miliona ważnych podpisów pod inicjatywą Komisja Europejska ma obowiązek rozpatrzyć wniosek. W procesie weryfikacji niestety część podpisów jest odrzucana. Dlatego tak ważne jest, aby mieć przynajmniej kilkaset tysięcy podpisów więcej – tłumaczy Marta Korzeniak ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Spot powstał we współpracy z VuFinder Studios, który wypożyczył specjalnie do tego projektu ogromny ekran LED-owy. Udziałem wzięli też tacy partnerzy jak Heliograf, ATM Studio, Vein Post i Cafe Ole.

  • 1
Reakcje polskich gwiazd na nagrania z firm futrzarskich

Reakcje polskich gwiazd na nagrania z firm futrzarskich

17 stycznia 2023