- 0
- 1
CESP z podsumowaniem wyników audytu danych pomiaru oglądalności in-home Nielsena
Zrzeszenie nadawców telewizyjnych Moc TV prezentuje wnioski z audytu pomiaru oglądalności telewizji in-home Nielsena. Audyt realizowany był przez międzynarodową firmę audytorską CESP.
W grudniu 2022 r. ogłoszone zostały wyniki i rekomendacje audytu systemu pomiaru oglądalności poza domem (OOH). Następnie Moc TV (zrzeszenie nadawców telewizyjnych) zlecił audyt pomiaru oglądalności telewizji in-home Nielsena. Audyt realizowany był przez CESP – międzynarodową firmę audytorską, która specjalizuje się w przeprowadzaniu audytów pomiaru mediów.
Poniżej wnioski i rekomendacje przedstawione przez audytora.
CESP w szczególności docenił w badaniu prowadzonym przez Nielsena:
- Sposób doboru próby w ramach badania założycielskiego, oparty na stratyfikacji i losowym doborze ankietowanych oraz w pełni spójny z międzynarodowymi wytycznymi.
- Rozszerzenie panelu w celu poprawy dokładności wyników i w kontekście pomiaru treści telewizyjnych i wideo na wszystkich urządzeniach (smartfon, komputer, tablet).
- Aktywne zarządzanie panelem.
- Dokładność wykorzystywanych mierników.
Ponadto audytorzy wskazali obszary wymagające poprawy w zakresie niektórych aspektów metodologicznych:
- Mocniejsze zaangażowanie Nielsena w kontrolę nad procesem realizacji badania założycielskiego przez podmiot trzeci.
- Ekstrapolowanie wyników panelowych ściśle na mierzoną populację poprzez wyłączenie z uniwersum osób mieszkających w gospodarstwach zbiorowych.
- Przeprowadzenie analizy w celu zidentyfikowania zmiennych, które obecnie wpływają na oglądanie telewizji. Następnie dostosowanie kontroli struktury panelu zgodnie z tymi cechami i ścisłe śledzenie potencjalnych rozbieżności.
- Wyłączenie kilku gospodarstw domowych, które jak się wydaje zostały zrekrutowane kilka lat temu, nie w pełni zgodnie z procedurami Nielsena.
– Moc TV z satysfakcją przyjmuje wiedzę i wnioski pochodzące z zakończonego audytu. Będziemy dążyć do ich wprowadzenia w najbliższym czasie. Zakładamy, że kolejnym krokiem będzie również omówienie i wypracowanie rozwiązań płynących z podsumowania wszystkich poprzednich audytów. Wszystko po to, aby opracować i zaplanować kompleksowe aktywności w celu ulepszenia:
- panelu Nielsen in-home,
- danych pochodzących z panelu Gemiusa,
- procesu ich fuzji realizowanego przez Nielsena
– podsumowuje Przemysław Broniszewski, członek zarządu Moc TV.
- 1