Kalwaria Zebrzydowska ma nowe logo i identyfikację
  • 0
  • 3
29.11.2021

Kalwaria Zebrzydowska ma nowe logo i identyfikację

Kalwaria Zebrzydowska wprowadza nowe logo i identyfikację wizualną. Ma to nadać miejscu nowy, atrakcyjny dla odbiorcy wizerunek – gminy, która stawia na mieszkańców.

Nowe logo Kalwarii Zebrzydowskiej powstało z połączenia czterech symboli ściśle związanych z przeszłością i teraźniejszością. Jednym z motywów przewodnich identyfikacji wizualnej są ilustracje ikonicznych postaci odnoszących się do dziejów miasta. Powstało również hasło reklamowe „Od wieków”, nawiązujące do bogactwa historyczno-kulturowego gminy.

Władze miasta dostrzegają problemy, z jakimi zmaga się gmina. To m.in. zbyt mała rozpoznawalność samego miasta, migracja młodych ludzi, a także problemy branży szewskiej. Nowe logo ma dać nowy impuls.

Mieszkańcy gminy Kalwaria Zebrzydowska są bardzo pracowitymi i przedsiębiorczymi ludźmi, którzy bardzo fajnie rozwijają się biznesowo w rzemiośle. Dzięki temu Kalwaria Zebrzydowska może powiedzieć, że jest dobrze i prężnie rozwijającą się gminą. I to jest właśnie siła mieszkańców – ich przedsiębiorczość i pracowitość. Wprowadzając nową identyfikację, chcieliśmy pokazać właśnie te cechy i siłę mieszkańców, dlatego w nowym logo pojawiają się symbole hebla i buta, a także postacie stolarza i szewca – mówi Tomasz Baluś z Urzędu Miasta w Kalwarii Zebrzydowskiej.

Pracę nad opracowaniem nowego logo i identyfikacji wizualnej trwały blisko rok. Zostały powierzone firmie z Kalwarii Zebrzydowskiej. To Studio Niepoprawne. Autorami identyfikacji są Artur Tokarski i Artur Kuś, dobrze znani szczególnie młodemu pokoleniu. To kolejny dowód na to, że miasto stawia na swoich mieszkańców.

Konstrukcja i symbolika
Równoramienny krzyż w logo ma symbolizować wiarę towarzyszącą od wieków mieszkańcom oraz Sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej. Drugi element to hebel. Symbolizuje on stolarstwo, które od setek lat stanowi jedną z najważniejszych gałęzi gospodarki tego obszaru.

Poniżej umieszczony został kształt buta jako znaku rozpoznawczego szewstwa. Podobnie jak stolarstwo zakorzenione jest ono w historii Kalwarii Zebrzydowskiej. Całość kompozycji dopełnia fragment herbu papieża Jana Pawła II – patrona miasta.

Herbem Kalwarii Zebrzydowskiej jest Radwan. Władze postanowiły pozostawić go w niezmienionej, historycznej formie, ale to z niego właśnie zaczerpnięto inspirację kolorystyczną do zaprojektowania nowego logo miasta. Umieszczenie krzyża w projekcie logo nie jest przypadkowe i nawiązuje do herbu.

Czerwień w heraldyce oznacza wspaniałomyślność, hart ducha oraz waleczność. Jak podkreślają twórcy logo, tych cech nie można odmówić mieszkańcom gminy. W psychologii kolor ten jest natomiast kolorem ciepła, energii, miłości oraz żywotności.

Postaci
Jednym z motywów przewodnich identyfikacji wizualnej są ilustracje ikonicznych postaci odnoszących się do dziejów miasta. Szewc, Mikołaj Zebrzydowski (fundator miasta), zakonnik, Jan Paweł II (patron miasta) oraz stolarz. Postaci są bezpośrednim odniesieniem do symboliki zawartej w logo.

Hasło reklamowe
Hasło „Od wieków” nawiązuje do bogactwa historyczno-kulturowego gminy. Występuje ono również w wersji rozszerzonej w następujących formach: „Od wieków staranni”, „Od wieków uczciwi”, „Od wieków przykładni”. W przypadku użycia nazwy gminy bądź miasta stosowana jest podstawowa wersja hasła reklamowego, tj. „Kalwaria Zebrzydowska od wieków”.

Kolejnym etapem działań będzie szeroka promocja produktu lokalnego – ogórka kalwaryjskiego. Wraz z nową identyfikacją wizualną miasto zyskało szereg gadżetów promocyjnych i reklamowych. W porozumieniu z Polską Grupą Producentów Obuwia miasto będzie również promowało to, z czego jest słynne, czyli obuwie.

Pełną identyfikację i opis projektu można zobaczyć na stronie www.studioniepoprawne.pl.

  • 3
Kalwaria Zebrzydowska

Kalwaria Zebrzydowska ma nowe logo

29 listopada 2021

  • 0
  • 6
  • 0
  • 0
  • 0
29.11.2021

Wynagrodzenia Polaków nie nadążają za inflacją – pokazuje badanie ARC Rynek i Opinia. Na jakich usługach i produktach badani zamierzają oszczędzać?

Ceny będą dalej rosły – uważa 95% badanych Polaków. Jednocześnie 69% jest zdania, że będzie to wzrost dynamiczny. Niemal co trzeci respondent próbuje na różne sposoby podnieść swoje przychody, m.in. poprzez: szukanie dodatkowej pracy (19%), lepiej płatnej pracy (8%) czy pójście do pracodawcy po podwyżkę (5%). Otrzymanie podwyżki wynagrodzenia w ciągu ostatnich trzech miesięcy deklaruje 14% badanych – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.