Ruchome murale wrócą na wrocławskie kamienice. Kinomural – druga edycja
  • 0
  • 7
3.07.2020

Ruchome murale wrócą na wrocławskie kamienice. Kinomural – druga edycja

19 września Wrocław ponownie zamieni się w wielkoformatową galerię sztuki. Za sprawą drugiej edycji Kinomuralu – projektu z pogranicza filmu i sztuk wizualnych – na Nadodrzu obejrzeć można będzie m.in. dzieła powstałe we współpracy z wrocławską Akademią Sztuk Pięknych oraz uczelnią artystyczną z Chicago. W programie znalazła się też „Dobranocka”, czyli kinomurale dla najmłodszych.

Podobnie jak podczas pierwszej odsłony wydarzenia, Kinomural zgromadzi prace twórców z całego świata. Nad muralami, które pojawią się na ścianach kamienic, od kilku miesięcy pracują studenci Wydziału Grafiki i Sztuki Mediów wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. W ramach projektu nawiązano współpracę ze School of the Art Institute of Chicago. We Wrocławiu zobaczyć można będzie efekty pracy studentów, nad którymi czuwa amerykański artysta Peter Burr.

W tym roku w programie znalazła się także nowa sekcja. Tuż po zmroku na ścianach kamienic pojawi się „Dobranocka”, czyli ruchome murale dla najmłodszych uczestników wydarzenia.

Podczas pierwszej edycji kinomurale na Nadodrzu obejrzało ponad 10 tys. osób. Na wielkoformatowe projekcje złożyły się rozmaite formy:

  • wideo art,
  • performance,
  • kino eksperymentalne,
  • instalacje audiowizualne wykorzystujące m.in. wirtualną rzeczywistość i technologię 3D.

Pomysłodawcami przedsięwzięcia są Bartek, Agata i Piotr Bartos. Artystyczne trio od dekady tworzy na styku sztuki i kina niezależnego. W 2014 r. ich pełnometrażowy debiut, pt. „Chłopiec z żabą”, otrzymał nagrodę główną na festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty w konkursie Powiększenie. Prowadzą studio filmowe Manifiesta.

Kinomural odbędzie się pod patronatem honorowym prezydenta Wrocławia. Szczegółowy program drugiej edycji wydarzenia podany zostanie na początku września.

  • 7
Kinomural

Rusza projekt Kinomural 2020

3 lipca 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
3.07.2020

Konsumenci wolą tradycyjne call centres od komunikacji za pomocą chatbota lub e-maila. Badanie Uniphore

Konsumenci wolą tradycyjny kontakt głosowy poprzez infolinię niż wymianę korespondencji e-mailowej lub rozmowę z chatbotem wykorzystującym sztuczną inteligencję. Pokazało to badanie na zlecenie amerykańskiej firmy Uniphore, dostarczyciela rozwiązań w zakresie konwersacyjnych oraz głosowych interfejsów użytkownika, przeprowadzone po wybuchu pandemii Covid-19. 80% respondentów woli rozmowę z pracownikiem call centre niż komunikację elektroniczną. Z drugiej strony jednak 37% badanych musiało co najmniej dwukrotnie łączyć się z infolinią lub oczekiwać na oddzwonienie konsultanta.