Francja zakazała holenderskiej reklamy rowerów, bo kreuje „atmosferę strachu” wokół samochodów
  • 1
  • 1
3.07.2020

Francja zakazała holenderskiej reklamy rowerów, bo kreuje „atmosferę strachu” wokół samochodów

Reklama holenderskiej marki rowerów VanMoof została zakazana we Francji. Zdaniem Autorité de Régulation Professionnelle de la Publicité, tamtejszego urzędu regulującego rynek reklamowy, nieuczciwie dyskredytuje ona przemysł motoryzacyjny.

Spot ukazuje błyszczący samochód, na którego lakierze odbijają się kominy fabryk, migające światła pojazdów ratunkowych i korki. W końcowych ujęciach pojazd roztapia się i przekształca w rower VanMoof. Towarzyszy temu hasło: „Czas jechać w przyszłość”.

Jak pisze w oświadczeniu ARPP, niektóre obrazy ukazujące samochód są nieodpowiednie i dyskredytują cały sektor samochodowy. Obrazy fabryk, kominów i wypadku tworzą klimat strachu. Będą musiały zostać dostosowane. Francuski kodeks reklamowy zabrania wykorzystywania strachu i cierpienia w reklamach.

W odpowiedzi holenderska firma oskarżyła ARPP o ochronę francuskiego przemysłu samochodowego po spadku sprzedaży podczas pandemii koronawirusa. W maju sprzedaż francuskich producentów zmniejszyła się o połowę. Zmusiło to prezydenta Emmanuela Macrona do uruchomienia planu ratunkowego w wysokości 8 mld euro dla branży, której markami są Peugeot, Citroën i Renault.

Założyciel VanMoof, Taco Carlier powiedział, że nie będzie edytować reklamy przed dalszą emisją.

Reklama była emitowana dwa tygodnie wcześniej w Holandii i Niemczech. Tam spot został dobrze przyjęty przez społeczeństwo. W reklamie samochody odzwierciedlają wyścig szczurów z przeszłości. Całość ma zachęcać widzów do przemyślenia sposobów transportu w mieście dla zapewnienia czystszej, bardziej ekologicznej przyszłości – mówi.

Źródło: www.theguardian.com

  • 1
VanMoof

Reklama VanMoof dyskredytuje przemysł samochodowy?

3 lipca 2020

2 lipca 2020