„Słodkie lisa ucha berety” i „grzebień z tajemnicy przedziału” w kampanii internetowej marki AliExpress
  • 0
  • 5
4.12.2019

„Słodkie lisa ucha berety” i „grzebień z tajemnicy przedziału” w kampanii internetowej marki AliExpress

Kapcie w kształcie różowych świnek to „krótkie futro pluszowe”. Pokrowiec na pilota to „zdalnego sterowania osłona”, a szczotka do włosów ze skrytką – „grzebień z tajemnicy przedziału”. Takie właśnie opisy zdjęć można znaleźć na polskich profilach serwisu AliExpress. Marka postanowiła wykorzystać je w kampanii social media.

Celem nowej koncepcji komunikacji na Facebooku oraz Instagramie jest przede wszystkim spójność z charakterem platformy i jej postrzeganiem wśród użytkowników. Na AliExpress odkryć można zarówno brelok do kluczy za 0,90 dol., jak i złoty tron za 1700 dol.

Wokół marki wytworzyły się społeczności, które wymieniają się linkami do polecanych i sprawdzonych produktów czy kuponami zniżkowymi. Komunikacja zachęca więc użytkowników do radosnej i beztroskiej zabawy zakupami oraz do odkrywania milionów produktów.

Za sprawą naszej komunikacji chcieliśmy wzmocnić obraz marki w świadomości użytkowników, pokazując, że AliExpress ma też dystans do samego siebie i w social media liczy się autentyczność – mówi Olga Zambon, business development expert w Alibaba Group.

Tłumaczenia opisów produktów dostępnych na AliExpress są dziełem translatora, który zwykły opis zamienia w poezję. Beret z uszami, który podpisany jest jako „słodkie lisa ucha berety” to fragment opisu wzięty bezpośrednio ze strony produktu.

Podobne tłumaczenia są dobrze znane użytkownikom sklepu. To właśnie one stały się inspiracją całej komunikacji. Opisy postów kontekstowo łączą się z prezentowanym produktem.

Kampanię przygotowała agencja Monday.

  • 5
„Słodkie lisa ucha berety” i „grzebień z tajemnicy przedziału” w kampanii AliExpress

AliExpress w kampanii social media wykorzystuje tłumaczenia z translatora

„Słodkie lisa ucha berety” i „grzebień z tajemnicy przedziału” w kampanii AliExpress
„Słodkie lisa ucha berety” i „grzebień z tajemnicy przedziału” w kampanii AliExpress
„Słodkie lisa ucha berety” i „grzebień z tajemnicy przedziału” w kampanii AliExpress
„Słodkie lisa ucha berety” i „grzebień z tajemnicy przedziału” w kampanii AliExpress

4 grudnia 2019

3 grudnia 2019