Ponad połowa konsumentów skanuje QR kody, by dowiedzieć się więcej o produkcie – badanie MediaHub
  • 0
  • 1
21.07.2022

Ponad połowa konsumentów skanuje QR kody, by dowiedzieć się więcej o produkcie – badanie MediaHub

Regularne używanie QR kodów deklaruje 61 proc. badanych. Aż 54 proc. skanuje je na opakowaniach, by dowiedzieć się czegoś więcej o produktach – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie MediaHub Poland przez Instytut Badań Pollster.

Kody QR od kilku lat przeżywają renesans. Od początku pandemii w USA w ciągu osiemnastu miesięcy liczba pobrań kodów wzrosła o 750 proc. (dane: Bitly).

Również Polacy coraz powszechniej używają kodów QR. Aktywnie skanują je telefonami, jak i używają ich biernie, np. gdy korzystają z etykiety z kodem QR. Telefonami skanuje kody 51 proc. badanych.

W ciągu ostatnich dwóch lat pandemii:

  • 26 proc. badanych znacząco zwiększyło wykorzystywanie kodów;
  • 38 proc. zrobiło to w nieznacznym stopniu;
  • 33 proc. używa ich jak wcześniej/

Skanujemy QR kody z wielu powodów

Najczęściej chcemy dowiedzieć się czegoś więcej o produkcie czy usłudze. Tak twierdzi 55 proc. badanych. Jednocześnie 51 proc. czuje się do tego zmuszonych, bo umożliwia to korzystanie z wielu usług. Najczęściej wskazywano:

  • usługi kurierskie (70 proc.);
  • cyfrowe dokumenty (46 proc.);
  • bilety na koncerty i wydarzenia (36 proc.).

Aż 54 proc. konsumentów skanuje kody na opakowaniach produktów. Z kolei 28 proc. skanuje kody, przebywając w obiektach turystycznych. Powód? Chcą się czegoś więcej dowiedzieć.

Mimo oszustw, które zdarzają wraz ze wzrostem popularności QR kodów, Polacy nie boją się ich skanować. Zapewne wynika to z braku złych doświadczeń. 82 proc. użytkowników nie zdarzyło się jeszcze zeskanować kodu prowadzącego do nielegalnych linków i generalnie uważają kody za bezpieczne.

Polacy skłonni są skanować kody:

  • 49 proc. w restauracji;
  • 29 proc. przy bankomacie;
  • 31 proc. na osiedlu na tablicach ogłoszeniowych.

– Mimo dużego zaufania do QR kodów nie powinno zabraknąć także edukacji. Marketerzy, wykorzystując je w komunikacji, powinni np. wyraźnie informować o adresie, funkcji, do jakiej prowadzi dany kod QR. Powinni też przestrzegać przed skanowaniem przypadkowych kodów, znajdujących się w podejrzanych miejscach. Analogicznie jak przestrzegają konsumentów przed podejrzanymi linkami – mówi Rafał Lampasiak, strategy director w MullenLowe Group.

O badaniu:
Maj 2022. Próba ogólnopolska 18+ (n=1006)​: kobiety (52%) i mężczyźni (48%)​, mieszkańcy miast (60%) i wsi (40%)​, wykształcenie podstawowe/zasadnicze (11%), ​średnie (45%), wyższe (44%).

  • 1
Ponad połowa konsumentów skanuje QR kody, by dowiedzieć się więcej o produkcie

Ponad połowa konsumentów skanuje QR kody, by dowiedzieć się więcej o produkcie

 

21 lipca 2022

20 lipca 2022

  • 1
  • 8
  • 0
  • 0
  • 0
20.07.2022

Ciuchy z przeszłości w pracy przyszłości? Tak, daj im szansę – zachęca RocketJobs.pl

Portal pracy RocketJobs.pl rozpoczął kampanię pod hasłem „Druga Szansa: Ciuchom z przeszłości daj drugą szansę w pracy przyszłości”. Działania mają promować wtórny obieg ubrań, ale to tylko jedna z warstw akcji. Moda cyrkularna ma być metaforą dawania drugiej szansy także w środowisku zawodowym – osobom, dla których powrót do pracy jest nierzadko dużym wyzwaniem (po urlopie macierzyńskim czy przebytej chorobie). Partnerem merytorycznym kampanii jest platforma SecondHandy. Całość wspiera Newonce Radio – główny patron medialny.