Netflix przyspieszy wprowadzenie reklam
  • 0
  • 1
13.05.2022

Netflix przyspieszy wprowadzenie reklam

Zarząd Netflixa zapowiedział w wewnętrznym komunikacie skierowanym do pracowników, że wprowadzi reklamy do końca 2022 r. – poinformował „New York Times”.

Przez ostatnie lata Netflix twierdził, że nie planuje wprowadzenia reklam w serwisie. Uznawał to za „głęboko zakorzenioną filozofię marki”, a doniesienia o wprowadzeniu reklam nazywał kłamstwem.

W tym roku jest inaczej. Doniesienia o planach wprowadzenia pakietów reklamowych pojawiają się od kilku tygodni. Z ujawnionej przez „New York Timesa” notatki wynika, że realizacja tych planów to nie perspektywa roku czy dwóch lat, ale kilku miesięcy. Pakiet reklamowy ma być tańszy niż obecne pakiety bez reklam – ceny tych ostatnich pozostaną niezmienione. Zapowiedziano też wprowadzenie dodatkowej opłaty dla użytkowników, którzy udostępniają swoje konta innym.

19 kwietnia Netflix opublikował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2022 r. Serwis streamingowy po raz pierwszy od dziesięciu lat zanotował spadek liczby subskrybentów. Liczba ta w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosła 221,64 mln. To mniej o 0,2 mln niż w czwartym kwartale 2021 r.

Według analityków nawet jeśli decyzja Netflixa wynika z sytuacji biznesowej, to reklamodawcy będą chętnie korzystali z nowego kanału dotarcia do konsumentów.

  • 1
Netflix przyspieszy wprowadzenie reklam – zdradził to w wewnętrznym komunikacie

Netflix przyspieszy wprowadzenie reklam – zdradził to w wewnętrznym komunikacie

12 maja 2022