0 1 0 0 0 28.09.2021„Algorytmy traumy” – badanie Fundacji Panoptykon pokazuje, że Facebook napędza lęki internautówFundacja Panoptykon razem z Piotrem Sapieżyńskim, badaczem z University of Northwestern przeprowadziła badanie, które ukazuje, w jaki sposób algorytmy reklamowe na platformach społecznościowych napędzają lęki użytkowników. Wbrew temu, co mówią same platformy – nie ma możliwości efektywnego wyeliminowania niepożądanych treści.
0 5 0 0 0 28.09.202177% internautów kupuje online – pokazuje raport „e-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”Odsetek Polaków robiących zakupy w Sieci wzrósł w stosunku do ubiegłego roku o 4 p.p. – tak wynika z najnowszej fali badania „e-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Raport przygotowany przez Gemiusa we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej ukazuje się po raz dziewiąty. W opracowaniu uwzględnione zostały zmiany zachowań e-konsumentów w związku z pandemią Covid-19.
0 1 0 0 0 28.09.2021Raport IAB Europe „Szersze znaczenie socjoekonomiczne i kulturowe reklamy ukierunkowanej w Europie”Kiedy w Europie wybuchła pandemia Covid-19, ekonomiści przewidywali największe załamanie wydatków na reklamę od czasu wielkiej recesji z 1929 r. Do załamania jednak nie doszło – wydatki na reklamę cyfrową wzrosły o 6,3%. Jak podkreśla dr Daniel Knapp, główny ekonomista IAB Europe i autor najnowszego raportu, miniony rok był eksperymentem na żywym organizmie. W bardzo trudnych warunkach okazało się, że reklama cyfrowa ma nie tylko zasadnicze znaczenie dla gospodarki europejskiej, ale również dalej idącą wartość społeczną i kulturową. Tę często się pomija i nie uwzględnia się jej w konwencjonalnych statystykach.
0 1 0 0 0 28.09.2021W ramach Ad Goes Green opublikowano proekologiczne wytyczne do pracy na planach produkcji reklamowychKlub Producentów Reklamowych SAR rusza z kolejnymi działaniami dotyczącymi inicjatywy Ad Goes Green. W ramach projektu zostały właśnie opublikowane wytyczne do pracy na planach produkcji reklamowych.
0 1 0 0 0 28.09.2021Billboard, na którym siedzi Australijczyk – tak Cadbury promuje batonikMondelez rozpoczął kampanię „Just ask an Aussie”, promującą czekoladowy batonik Caramilk, który tego lata przywędrował do Wielkiej Brytanii z Australii. W brytyjskich miastach pojawiły się billboardy, na których zamontowano specjalne siedzisko. Zasiada na nich Australijczyk.
1 4 0 0 0 28.09.2021Vanilla Ice powraca w kampanii Samsunga i w odświeżonej wersji swojego hitu promuje postawy proekologiczneRaper Vanilla Ice w nowej wersji swojego hitu z lat 90. „Ice Ice Baby” promuje energooszczędne korzystanie z zamrażarki. Nowe dane opublikowane przez firmę Samsung pokazują, że podniesienie temperatury w tych urządzeniach w każdym gospodarstwie domowym Europy o jeden stopień Celsjusza ograniczyłoby emisję o ponad milion ton CO2 rocznie.
1 3 0 0 0 27.09.2021Mural 3D promuje dokument „Schumacher” NetfliksaW niemieckiej Kolonii powstał mural 3D Netfliksa. Promuje film dokumentalny „Schumacher” o gwieździe F1.
0 1 0 0 0 27.09.2021Jak branża marketingowa reaguje na zmiany klimatyczne? Rusza rejestracja na XI edycję Cannes Lions Creative Comms Meeting11 października o godzinie 18:00 w Concordia Design odbędzie się jedenaste spotkanie z cyklu Cannes Lions Creative Comms Meeting. Wydarzenie corocznie organizowane jest przez agencję Q&A Communications z Poznania, która w tym roku świętuje 20-lecie istnienia na rynku. Podczas panelu poruszone zostaną wątki związane ze zmianami klimatycznymi, a spotkanie odbędzie się pod hasłem „No Plan B”.
0 1 0 0 0 27.09.2021Facebook wydaje oświadczenie na temat artykułu „The Wall Street Journal” o szkodliwym wpływie InstagramaW połowie września „The Wall Street Journal” opublikował artykuł zatytułowany „Facebook knows Instagram is toxic for teen girls, company documents show”. Gazeta przedstawiła w nim wyniki dochodzenia pokazujące, że platforma społecznościowa przeprowadziła własne badania, które pokazały, że korzystanie z Instagrama pogłębiło problemy z postrzeganiem ciała u jednej na trzy nastolatki. Utajniła jednak te wyniki. Facebook wydał w tej sprawie oświadczenie. Zarzuca dziennikarzom, że dochodzenie było niedokładne, a wyniki zostały źle zinterpretowane.
0 1 0 0 0 27.09.2021IAB Polska publikuje „Poradnik dla internetowego reklamodawcy. Edycja IV”Przedstawiciele grupy roboczej SEM IAB Polska przygotowali kolejną, czwartą już aktualizację „Poradnika dla internetowego reklamodawcy”. Publikacja stanowi kompleksową prezentację podstawowych zasad prowadzenia działań marketingowych w wyszukiwarce Google, w sieciach reklamy kontekstowej, na Facebooku oraz YouTube.