W Światowy Tydzień Przestrzeni Kosmicznej Barbie osiąga stan nieważkości
  • 1
  • 8
5.10.2021

W Światowy Tydzień Przestrzeni Kosmicznej Barbie osiąga stan nieważkości

Dzięki współpracy marki Barbie z Europejską Agencją Kosmiczną i astronautką Samanthą Cristoforetti w bezgrawitacyjny lot wysłana została lalka. Jest to jedna z aktywności, jakie podejmuje marka, by zainteresować dziewczynki zawodami związanymi z naukami ścisłymi.

Tematem przewodnim tegorocznego Światowego Tygodnia Przestrzeni Kosmicznej jest hasło: „Kobiety w kosmosie”. To zachęta dla dziewczynek, aby stały się następnym pokoleniem astronautek, inżynierek i naukowczyń zajmujących się przestrzenią kosmiczną. Niestety, jak wynika z badań*, kobiety są wciąż w niewystarczającym stopniu reprezentowane w zawodach związanych z naukami ścisłymi (tzw. STEM careers).

Ambasadorką najnowszej kosmicznej kampanii Barbie została więc wyjątkowa kobieta, Samantha Cristoforetti. Jest ona jedyną aktywną europejską astronautką w ESA, a niedawno została wybrana pierwszą kobietą z Europy, która będzie dowodzić Międzynarodową Stacją Kosmiczną.

Włoszka, z wykształcenia lotniczka, inżynierka i astronautka, stała się inspiracją do stworzenia lalki Barbie wzorowanej na jej wizerunku. Część dochodów ze sprzedaży Barbie Samanthy Cristoforetti zostanie przekazana na rzecz organizacji charytatywnej Women in Aerospace. Wszystko po to, aby inspirować kolejne pokolenia kobiet do podboju przestrzeni kosmicznej.

Dzięki zaangażowaniu Barbie w organizacji zostanie utworzone stypendium dla studentek studiów doktoranckich. Będzie wspierać zdolne naukowczynie, by mogły iść w ślady Samanthy Cristoforetti. Sama astronautka jest obecnie w trakcie szkolenia przed swoją kolejną misją na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, która rozpocznie się w kwietniu 2022 r. W kosmiczną podróż zabierze własną lalkę Barbie, aby wciąż inspirować dziewczynki.

W ramach inauguracji współpracy lalka Barbie inspirowana Samanthą wyruszyła z bazy ESA w Niemczech i odbyła lot w warunkach zerowej grawitacji, symulując doświadczenie prawdziwego astronauty. W ramach akcji opublikowane zostały wideo i zdjęcia Barbie Samanthy w stanie nieważkości.

Aby zainteresować dziewczynki zawodami związanymi z kosmosem, Barbie udostępnia także zasoby edukacyjne. Materiały, które przedstawiają różne zawody związane z przestrzenią kosmiczną oraz przybliżają dzieciom w wieku wczesnoszkolnym wiedzę o kosmosie, w tym także o tym, co dzieje się podczas lotu w tzw. zerowej grawitacji, można pobrać ze strony www.barbie.com.

* Sprawozdanie Parlamentu Europejskiego w sprawie promowania równości płci w edukacji i karierze zawodowej w zakresie nauk ścisłych, technologii, inżynierii i matematyki (STEM) stwierdza, że: „UE stoi w obliczu bezprecedensowej nieobecności kobiet w karierach zawodowych i edukacji w zakresie STEM. Zwłaszcza że kobiety stanowią 52% populacji europejskiej i 57,7% absolwentów szkół wyższych w UE, a mimo to stanowią jedynie dwóch na pięciu naukowców i inżynierów”.

  • 8
Światowy Tydzień Przestrzeni Kosmicznej

Barbie doświadczyła nieważkości w Światowy Tydzień Przestrzeni Kosmicznej

Paul and Sheryl

 

5 października 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
5.10.2021

Globalny smart shopping. Wyniki międzynarodowego badania sieci IRiS

Sześćdziesiąt cztery procent mieszkańców z 21 krajów z całego świata deklaruje, że planuje zakupy spożywcze i robi je z wcześniej przygotowaną listą. Znacznie niższy odsetek (37%) planuje posiłki na cały tydzień. Niemal co trzecia osoba (31%) po pandemii zaczęła wybierać tańsze produkty spożywcze w celu zaoszczędzenia. Co trzeci badany deklaruje też, że podczas pandemii zaczął robić zakupy spożywcze online – wynika z międzynarodowego badania dotyczącego zwyczajów jedzeniowych mieszkańców 21 krajów na całym świecie. Badanie zrealizowały niezależne agencje badawcze skupione w sieci IRiS. Polską część przeprowadziła agencja badawcza ARC Rynek i Opinia.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
5.10.2021

Co czwarty młody człowiek najbardziej boi się zmian klimatu. Milenialsi oczekują zmian społecznych, elastyczności w miejscu pracy i większej dbałości pracodawców o zdrowie psychiczne. Badanie Deloitte

Młodzi ludzie mocno odczuli konsekwencje pandemii. Jednocześnie to pokolenia Y i Z na całym świecie są zdeterminowane, by zająć się najbardziej palącymi problemami społecznymi. Co czwarty ich przedstawiciel za najistotniejsze uznaje zmiany klimatyczne, opiekę zdrowotną i problem bezrobocia. Jak wynika z badania Deloitte „Global Millennial and Gen Z Survey 2021”, 28 proc. młodych ludzi zaczęło korzystać lub korzysta częściej z usług firm, których produkty są korzystne dla środowiska.

4 października 2021