Perowskitowe etykiety cenowe – nowe narzędzie marketingowe dla branży retail
  • 0
  • 3
26.11.2021

Perowskitowe etykiety cenowe – nowe narzędzie marketingowe dla branży retail

Saule Technologies wprowadza do oferty elektroniczne etykiety cenowo-reklamowe PESL. Są one zasilane perowskitowymi ogniwami fotowoltaicznymi. Dzięki współpracy z Google Platform można zarządzać nimi zdalnie. Wśród firm zainteresowanych produktem znalazły się PKN Orlen i Grupa Maspex.

Etykiety PESL (ang. Perovskite Electronic Shelf Label) to produkt z kategorii IoT – inteligentny system obsługi etykiet elektronicznych, zasilanych nie baterią, jak w przypadku tradycyjnych etykiet ESL, ale ogniwem perowskitowym.

Etykiety elektroniczne z własnym, praktycznie niewyczerpywalnym źródłem zasilania, niewymagające kosztownej i czasochłonnej wymiany baterii, mają być nie tylko tańsze i wygodniejsze w eksploatacji od etykiet ESL. Energooszczędność i rezygnacja z używania wysoce szkodliwych dla środowiska naturalnego baterii to ważne etapy realizacji strategii zrównoważonego rozwoju – podkreśla firma.

Jak przekonuje Saule Technologies, jej ogniwa perowskitowe, znacznie bardziej wydajne niż wykorzystywane np. w kalkulatorach ogniwa z amorficznego krzemu, zachowują wysoką sprawność w sztucznym świetle. Działają wydajnie nawet wtedy, gdy promienie światła – np. z lamp sufitowych – padają na nie pod dużym kątem. Mogą zatem zasilać także etykiety produktów na dolnych półkach. Są ponadto w odróżnieniu od ogniw krzemowych bardzo cienkie, lekkie i elastyczne. Dzięki tym atutom ogniwa perowskitowe nie zabierają dużo miejsca na etykiecie PESL, a mimo to są tak wydajne, że mogą zasilić obsługujące ją urządzenia elektroniczne, w tym wyświetlacz i moduł komunikacji bezprzewodowej.

Mają pozwolić obsłudze zdalnie zmieniać wyświetlany na etykiecie komunikat nawet kilkanaście razy na dobę, co umożliwi m.in. skuteczniejszą sprzedaż produktów o kończącym się terminie ważności.

Dzięki etykietom PESL sieci handlowe zyskają możliwość błyskawicznego obniżania cen produktów spożywczych, których okres przydatności do spożycia się kończy. Zapobiegnie to marnowaniu ogromnych ilości żywności, na które świat, gdzie wciąż wiele osób głoduje, nie może dziś sobie pozwolić. W skali roku nowe narzędzia handlowe, jakie zapewnią etykiety PESL, pozwolą zaoszczędzić miliony ton jedzenia – mówi Olga Malinkiewicz, CTO Saule Technologies.

Nowa technologia ma umożliwić stosowanie najróżniejszych niedostępnych dotąd narzędzi marketingowych i reklamowych. Przykładowo, sklepy będą mogły organizować krótkotrwałe, np. godzinne, niezapowiedziane promocje cenowe na wybrane produkty, by zwiększyć zadowolenie i lojalność klientów.

Saule Technologies oferuje także kompletne, zintegrowane systemy informatyczno-sprzętowe, z wykorzystaniem obsługujących etykiety PESL przekaźników danych i możliwości obliczeniowo-analitycznych chmury.

Etykiety PESL wyposażone są w wyświetlacz e-ink (dwu- lub trójkolorowy), moduł komunikacji bezprzewodowej oraz perowskitowe ogniwo fotowoltaiczne jako źródło zasilania. Firma oferuje etykiety PESL w różnych kształtach, barwach i rozmiarach (od 1,54” do 12,5”). Poza ceną mogą one wyświetlać dodatkowy tekst i grafikę. Wyświetlacz może zatem służyć jako platforma dodatkowych komunikatów: reklam, anonsów o specjalnych promocjach, akcjach lojalnościowych itd. Przy zdalnym (bezprzewodowym) zmienianiu zawartości wyświetlacza do 15 razy na dobę żywotność etykiety PESL oceniania jest na około 10 lat.

Pierwsze testy technologii PESL będą realizowane we współpracy z Google Cloud Platform. Wrocławska firma zyskała także wsparcie Grupy Maspex i jednej z jej marek – Lubelli. Saule Technologies i Grupa Maspex wprowadzą do wybranych sklepów etykiety, by móc zmierzyć wpływ tego typu rozwiązań nie tylko na efektywność sprzedaży, ale także opłacalność biznesową. Możliwe jest również w przyszłości rozwijanie współpracy w celu wprowadzenia tych etykiet do nowych sklepów sieci handlowych, w których działa Grupa Maspex.

PKN Orlen i Saule Technologies podpisały list intencyjny o współpracy. W efekcie już wkrótce w sklepie na wybranej stacji paliw Orlen przy produktach ustawionych na regałach pojawią się etykiety PESL. Dzięki temu będzie można centralnie oraz zdalnie zarządzać wyświetlanymi na nich komunikatami.

  • 3
perowskitowe etykiety cenowe

Firma Saule Technologies wprowadza do oferty perowskitowe etykiety cenowe

26 listopada 2021

25 listopada 2021

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
25.11.2021

Black Friday i Cyber Monday 2021: sześciu na dziesięciu konsumentów zrobi zakupy w święto wyprzedaży – wyniki badania

Black Friday, czyli czarny piątek, to ogromny festiwal promocji i przecen, wypadający w pierwszy piątek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. W Polsce „święto wyprzedaży” zaczęto obchodzić w 2015 r., nieco inaczej jednak niż za Oceanem. Na naszym rodzimym podwórku rabaty nie są tak spektakularne. Według badania AdColony przygotowanego dla Mobiem Polska, „Black Friday & Cyber Monday Shopping Survey 2021”, blisko siedmiu na dziesięciu konsumentów deklaruje, że na pewno albo prawdopodobnie kupi coś w tym okresie.