Black Friday i Cyber Monday 2021: sześciu na dziesięciu konsumentów zrobi zakupy w święto wyprzedaży – wyniki badania
  • 0
  • 2
25.11.2021

Black Friday i Cyber Monday 2021: sześciu na dziesięciu konsumentów zrobi zakupy w święto wyprzedaży – wyniki badania

Black Friday, czyli czarny piątek, to ogromny festiwal promocji i przecen, wypadający w pierwszy piątek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. W Polsce „święto wyprzedaży” zaczęto obchodzić w 2015 r., nieco inaczej jednak niż za Oceanem. Na naszym rodzimym podwórku rabaty nie są tak spektakularne. Według badania AdColony przygotowanego dla Mobiem Polska, „Black Friday & Cyber Monday Shopping Survey 2021”, blisko siedmiu na dziesięciu konsumentów deklaruje, że na pewno albo prawdopodobnie kupi coś w tym okresie.

Większość konsumentów w czasie Black Week zdecyduje się zrobić zakupy online. Wpływają na to takie czynniki, jak wygoda i łatwość korzystania z aplikacji i witryn internetowych sklepów. Oczekuje tego już ponad połowa e-konsumentów. Dla 46 proc. badanych istotny jest także prosty proces płatności, jak Apple Pay, PayPal czy Blik oraz e-portfele, które cieszą się dużym zainteresowaniem i zaufaniem wśród konsumentów. Blisko czterech na dziesięciu respondentów wskazało na atrakcyjne oferty i rabaty.

Europejczycy pokochali zakupy online przede wszystkim ze względu na oszczędność czasu. Według badania AdColony ponad połowa konsumentów woli robić zakupy z wykorzystaniem smartfona właśnie dlatego. Dla 49 proc. osób duże znaczenie ma łatwość z korzystania z aplikacji. Czterech na dziesięciu użytkowników zwraca uwagę na user experience, a 39 proc. na bezpieczeństwo.

Ponad połowa konsumentów wskazuje, że do zakupów online przyciągają ich korzystniejsze oferty. Brak konkretnego modelu lub rozmiaru również sprawia, że częściej robimy zakupy w sieci. Na ten aspekt wskazuje już ponad ¼ kupujących. Zaledwie 9 proc. badanych nie kupiło niczego w sieci.

Siedmiu na dziesięciu konsumentów zrobi zakupy w Black Friday, w Cyber Monday zrobi to 6 na 10 osób. W tym okresie konsumenci najczęściej będą kupować ubrania i artykuły spożywcze. Wielu z nich skorzysta również z atrakcyjnych ofert związanych z turystyką.

Blisko 60 proc. konsumentów kupi produkty w Black Week i zamówi je z dostawą do domu. Coraz popularniejszą opcją staje się odbiór e-zamówienia w sklepie stacjonarnym. Podczas okresu promocji z tej opcji skorzysta już 22 proc. kupujących.

Blisko połowa konsumentów dokonała zakupu w okresie Black Friday po obejrzeniu reklamy mobilnej. Prawie 4 na 10 osób dowiaduje się o promocjach na Black Friday i Cyber Monday z reklam wyświetlających się w urządzeniach mobilnych.

36 proc. respondentów stwierdziło, że reklama w pewnym stopniu wpłynęła na ich decyzje zakupowe. 7 proc. otwarcie powiedziało, że reklama była jedynym powodem, dla którego dokonali zakupu. Tylko 3 proc. konsumentów odpowiedziało, że zakup nie był spowodowany wcześniej zobaczoną reklamą.

– To ogromna szansa dla reklamodawców, którzy za pomocą reklamy mobilnej mają możliwość dotarcia do swojej grupy docelowej. W czasie akcji promocyjnych tego typu konsumenci zwracają na nie szczególną uwagę i są bardziej podatni na wszelkiego rodzaju oferty specjalne i kupony rabatowe –
komentuje Michał Giera, prezes zarządu Mobiem Polska.

  • 1
Black Friday i Cyber Monday 2021

Black Friday i Cyber Monday 2021

25 listopada 2021

  • 1
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
25.11.2021

Nastolatki pod presją wyglądu. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę publikuje badania i rusza z kampanią „Ciało nie określa”

23% nastolatków jest obecnych w social media non stop, a 69% od kilkunastu do kilku razy w ciągu doby. W tym czasie są bombardowani setkami zdjęć i postów przedstawiających nierealistyczne ideały piękna. Co trzecia dziewczyna (33%) i co piąty chłopak (21%) czuję presję, by wyglądać lepiej. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę publikuje wyniki badań* i rusza z kampanią „Ciało nie określa”, pod hasłem „Moja wartość nie zależy od tego, jak wyglądam”.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
25.11.2021

Powstała grupa robocza Digital Out-Of-Home w ramach struktur IAB Polska

W październiku 2021 r. w ramach IAB Polska została założona grupa robocza Digital Out-Of-Home. Skupia przedstawicieli firm działających w tym segmencie reklamy. Jej celem jest propagowanie wiedzy związanej z cyfrową reklamą zewnętrzną. Grupa DOOH stanowi również platformę współpracy i komunikacji oraz miejsce wymiany doświadczeń podmiotów tworzących ten rynek w Polsce. Szefem grupy jest Radosław Gołąb z firmy AMS.