Konkurs Kreatura 2021 – znamy zwycięzców
  • 1
  • 1
26.11.2021

Konkurs Kreatura 2021 – znamy zwycięzców

25 listopada, podczas gali 25. edycji Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura wręczono 21 nagród głównych, 25 wyróżnień oraz jedną nagrodę specjalną. Tę ostatnią otrzymała krakowska agencja Dziadek do Orzechów za kampanię „Stop kobietobójstwu”.

Agencje, domy mediowe i freelancerzy walczyły o statuetkę Kreatury 2021 w 25 kategoriach konkursowych.

Wśród laureatów tegorocznych Kreatur nie zabrakło dużych agencji, takich jak Mindshare Polska, VMLY&R, Leo Burnett czy Publicis Worldwide Polska, ale błyszczały też agencje niezależne, m.in. Just, Digital Kingdom czy Wyraz. Nagrodę główną w kategorii specjalnej, „Kreatura X” otrzymały Adrianna Kiełczewska oraz Izabela Wasilewska (GoldenSubmarine).

Wręczono też jedną nagrodę specjalną za pracę pt. „Stop kobietobójstwu!”, zrealizowaną przez agencję Dziadek do Orzechów oraz Oto Film dla Centrum Praw Kobiet. Jury doceniło podjęcie trudnej tematyki i odwagę w obrazowym przekazie.

25 wyróżnień powędrowało m.in. do agencji: Plej, Oxymoron, Hand Made, Ancymony + Lemon Film czy Isobar Polska.

Poziom prac był wyrównany, ale warto zwrócić uwagę, że po raz kolejny do specjalnej pandemicznej kategorii trafiły naprawdę świetne projekty. To pokazuje ogromny potencjał naszej branży, która dostosowała się do nowych warunków. Miejmy jednak nadzieję, że tę kategorię mieliśmy na konkursie po raz ostatni – podsumowuje Tomasz Wygnański, redaktor naczelny „Media Marketing Polska” oraz współprowadzący gali wręczenia nagród.

Kreatura to ogólnopolski konkurs kreatywny. Jury pod przewodnictwem Karoliny Witeckiej (co-owner i CEO agencji Cut The Mustard) oceniało 176 prac konkursowych (najwięcej dotychczas). Spośród nich wybrano 62 projekty nominowane do statuetki. Prace były oceniane pod kątem oryginalności i innowacyjności pomysłu oraz ponadprzeciętnej jakości wykonania.

Wydarzenie organizuje redakcja magazynu „Media Marketing Polska”. Marketing przy Kawie jest patronem medialnym konkursu.

Laureaci konkursu Kreatura 2021

Nagroda specjalna za ogromną siłę przekazu kampanii

  • Agencja: Dziadek do Orzechów, Oto Film
    Klient: Fundacja Centrum Praw Kobiet
    Marka: Centrum Praw Kobiet
    Tytuł pracy: Stop kobietobójstwu!

Kategoria: Film – TV/kino

  • Kreatura
    Agencja: Leo Burnett Warszawa

    Klient: Grupa OLX
    Marka: Otodom
    Tytuł pracy: Znajdź dom, który Ci odpowiada
  • Wyróżnienie
    Agencja: Just

    Klient: Grupa OLX
    Marka Otomoto
    Tytuł pracy: Wszystko na temat

Kategoria: Film – wideo w internecie

  • Wyróżnienie
    Agencja: Plej, Moon Films
    Klient: Allegro
    Marka: Usługi Allegro dla młodych klientów
    Tytuł pracy: „Nie pytamy po co. Ważne, że mają” – Allegro

Kategoria: Prasa

  • Kreatura
    Agencja: Leo Burnett Warszawa
    Klient: Samsung Electronics Polska
    Marka: Samsung Galaxy Z Fold3 5G | Z Flip3 5G
    Tytuł pracy: Samsung się zamyka

Kategoria: DOOH (Digital Out of Home)

  • Wyróżnienie
    Agencja: Screen Network
    Klient: Narodowe Centrum Krwi
    Marka: Narodowe Centrum Krwi
    Tytuł pracy: Ratujmy życie – pilnie potrzebna krew!

Kategoria: Radio

  • Kreatura
    Agencja: Nav Agency, Brand Kolektyw
    Klient: Benefit Systems
    Marka: MultiSport
    Tytuł pracy: Gotuj się do sportu
  • Wyróżnienie
    Agencja: Leo Burnett Warszawa
    Klient: Totalizator Sportowy
    Marka: Zdrapki
    Tytuł pracy: Drap

Kategoria: Digital – social media

  • Kreatura
    Agencja: Przestrzeń, VMLY&R Poland

    Klient: Decathlon/IKEA
    Marka: Decathlon/IKEA
    Tytuł pracy: Wprowadzamy sport na salony
  • Wyróżnienie
    Agencja: Madogz
    Klient: Grupa OLX
    Marka: Otomoto
    Tytuł pracy: Redukcja negatywnego sentymentu w SoMe poprzez platformę liryczną dla marki Otomoto
  • Wyróżnienie
    Agencja: Change, Spark Foundry, Performics
    Klient: Polski Standard Płatności
    Marka: Blik
    Tytuł pracy: Przelej słowa – piosenka Blikiem pisana

Kategoria: Digital – kampania zintegrowana digital

  • Kreatura
    Agencja: Starcom, Brainbox, Panowie Programiści, Hope, Michał Fałat – East Eventz
    Klient: Maspex
    Marka: Tymbark
    Tytuł pracy: Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał

Kategoria: Digital – aplikacje mobilne/gry

  • Wyróżnienie
    Agencja: Publicis Worldwide Polska
    Klient: Bank BNP Paribas
    Marka: BNP Paribas
    Tytuł pracy: Misja Samodzielność

Kategoria: Influencer marketing

  • Kreatura
    Agencja: Publicis Worldwide Polska
    Klient: Fundacja K.I.D.S.
    Marka: Fundacja K.I.D.S.
    Tytuł pracy: Najmłodszy headhunter na świecie

Kategoria: Event – eventy na żywo z udziałem publiczności

  • Kreatura
    Agencja: Cut The Mustard, Awena

    Klient: Electrolux
    Marka: Electrolux
    Tytuł pracy: Pokaz mody cyrkularnej ekologia i nadmorska plaża. Co łączy te 3 rzeczy? Wyjątkowy event Electrolux!

Kategoria: Event – eventy online i hybrydowe

  • Kreatura
    Agencja: Live Age

    Klient: OLX
    Marka: OLX Praca
    Tytuł pracy: OLX Know How 2021

Kategoria: Design

  • Kreatura
    Agencja: Wyraz

    Klient: Delipop
    Marka: Delipop
    Tytuł pracy: Delipop
  • Wyróżnienie
    Agencja: Mufu Studio
    Klient: Dzielnica Wawer m.st. Warszawy
    Tytuł pracy: Branding, identyfikacja wizualna, web design dzielnicy Wawer
  • Wyróżnienie
    Agencja: 19 Południk
    Klient: Exfluency AG
    Marka: Exfluency
    Tytuł pracy: Nowa tożsamość marki Exfluency

Kategoria: Kampania

  • Kreatura
    Agencja: Cut The Mustard

    Klient: Electrolux
    Marka: Electrolux
    Tytuł pracy: Pierz, susz, noś dłużej to 3 proste kroki, by zadbać o ubrania… i o planetę! Razem z marką Electrolux
  • Wyróżnienie
    Agencja: Leo Burnett Warszawa
    Klient: Grupa OLX
    Marka: Otodom
    Tytuł pracy: Znajdź dom, który Ci odpowiada
  • Wyróżnienie
    Agencja: Starcom, Brainbox, Panowie Programiści, Hope, Michał Fałat – East Eventz

    Klient: Maspex
    Marka: Tymbark
    Tytuł pracy: Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał

Kategoria: Content marketing (wszystkie media) – branded content

  • Kreatura
    Agencja: Mindshare Polska
    Klient: Mondelez Polska
    Marka: Milka
    Tytuł pracy: Milka – Miłe wieści

Kategoria: Content marketing (wszystkie media) – projekty celebryckie

  • Wyróżnienie
    Agencja: Cut The Mustard

    Klient: H&M, Philips
    Marka: H&M, Philips OneBlade
    Tytuł pracy: Pezet udowadnia, że każdy facet swój Cięty Styl znajdzie w H&M
  • Wyróżnienie
    Agencja: Digital Kingdom

    Klient: BBC Studios Polska
    Marka: BBC Earth
    Tytuł pracy: „Kolorowy wiatr” na nowo

Kategoria: Podcasty – podcast ze świata mediów i reklamy

  • Wyróżnienie
    Agencja: GoldenSubmarine

    Marka: GoldenSubmarine
    Tytuł pracy: „Mamy na to slajd”: pierwszy polski podcast o strategii marketingowej
  • Wyróżnienie
    Agencja: Podkasting w Polsce

    Marka: Podkasting w Polsce
    Tytuł pracy: Podkasting w Polsce

Kategoria: Podcasty – podcast szyty na miarę

  • Kreatura
    Agencja: LiquidThread, Martyna Wojciechowska

    Klient: Visa & mBank
    Marka: Visa & mBank
    Tytuł pracy: Podcast „Dalej” Martyny Wojciechowskiej
  • Wyróżnienie
    Agencja: LiquidThread, Zenith

    Klient: Electrolux
    Marka: Electrolux
    Tytuł pracy: „Klimatyczne rozmowy”, czyli jak żyć bardziej eko na co dzień

Kategoria: Podcasty – podcast open

  • Kreatura
    Agencja: Borys Kozielski
    Marka: Wikimedia
    Tytuł pracy: Latarnie morskie w Polsce

Kategoria: Kampania public relations

  • Wyróżnienie
    Agencja: Isobar Polska

    Klient: Volkswagen Group Polska
    Marka: Škoda
    Tytuł pracy: Škoda. Siła drobiazgów

Kategoria: Techniki – muzyka

  • Kreatura
    Agencja: Just

    Klient: Credit Agricole Bank Polska SA
    Marka: Credit Agricole
    Tytuł pracy: Tony plastiku
  • Wyróżnienie
    Agencja: Hand Made

    Klient: Maspex
    Marka: Tymbark Crazy Fun
    Tytuł pracy: Launch nowego napoju gazowanego Tymbark – Crazy Fun

Kategoria: Techniki – scenografia

  • Kreatura
    Agencja: Fabryka Komunikacji Społecznej
    Klient: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
    Marka: Polskie Wody
    Tytuł pracy: Portret pamięciowy

Kategoria: Kampania społeczna/CSR/ – kampanie społeczne organizacji pozarządowych i instytucji państwowych

  • Kreatura
    Agencja: MullenLowe Warsaw

    Klient: Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza
    Marka: Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza
    Tytuł pracy: Bez LGBT+ nie ma Polski
  • Wyróżnienie
    Agencja: Lemon Film, Agencja Ancymony (Schulz)

    Klient: Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich
    Marka: Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich
    Tytuł pracy: Moc Niewidzialności
  • Wyróżnienie
    Agencja: Dziadek do Orzechów, Oto Film

    Klient: Fundacja Centrum Praw Kobiet
    Marka: Centrum Praw Kobiet
    Tytuł pracy: Stop kobietobójstwu!

Kategoria: Kampania społeczna/CSR – działania CSR firm i marek

  • Kreatura
    Agencja: VMLY&R Poland
    Klient: Bank BNP Paribas
    Tytuł pracy: Gdzie są nasze Patronki?

Kategoria: Kampania employer branding/HR

  • Wyróżnienie
    Agencja: Publicis Worldwide Polska

    Klient: Fundacja K.I.D.S.
    Marka: Fundacja K.I.D.S.
    Tytuł pracy: Najmłodszy headhunter na świecie
  • Wyróżnienie
    Agencja: Oxymoron

    Klient: Nordea Bank Abp SA Oddział w Polsce
    Marka: Nordea
    Tytuł pracy: Różne gatunki. Jeden zespół

Kategoria: Kampania/projekt niskobudżetowy

  • Kreatura
    Agencja: Publicis Worldwide Polska

    Klient: Fundacja K.I.D.S.
    Marka: Fundacja K.I.D.S.
    Tytuł pracy: Najmłodszy headhunter na świecie

Kategoria: Open

  • Kreatura
    Agencja: Digital Kingdom

    Klient: BBC Studios
    Marka: BBC Earth
    Tytuł pracy: „Kolorowy wiatr” na nowo

Kategoria specjalna: Marketing w czasie pandemii – projekty marketingowe marek

  • Kreatura
    Agencja: Przestrzeń, VMLY&R Poland

    Klient: Decathlon/IKEA
    Marka: Decathlon/IKEA
    Tytuł pracy: Wprowadzamy sport na salony
  • Wyróżnienie
    Agencja: Plej

    Klient: Allegro
    Marka: Allegro na Pol’and’ Rock 2021
    Tytuł pracy: Na Allegro mają to co najważniejsze i o jedną rzecz więcej

Kategoria: Kreatura X

  • Kreatura
    Adrianna Kiełczewska, Izabela Wasilewska (GoldenSubmarine)

    Klient: Škoda
    Marka: Škoda
    Tytuł pracy: Znaki naszych czasów
  • Wyróżnienie
    Aleksandra Grzegorkiewicz, Szymon Ślęzak (VMLY&R Poland)
    Klient: Škoda
    Marka: Škoda
    Tytuł pracy: Wybierz swoją drogę!
  • Wyróżnienie
    Mateusz Zapała (Dziadek do Orzechów)

    Klient: Škoda
    Marka: Škoda
    Tytuł pracy: #SzacunekLudziomUlicy

 

  • 1
Konkurs Kreatura 2021 – gala wręczenia nagród

Konkurs Kreatura 2021 – gala wręczenia nagród

25 listopada 2021

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
25.11.2021

Black Friday i Cyber Monday 2021: sześciu na dziesięciu konsumentów zrobi zakupy w święto wyprzedaży – wyniki badania

Black Friday, czyli czarny piątek, to ogromny festiwal promocji i przecen, wypadający w pierwszy piątek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. W Polsce „święto wyprzedaży” zaczęto obchodzić w 2015 r., nieco inaczej jednak niż za Oceanem. Na naszym rodzimym podwórku rabaty nie są tak spektakularne. Według badania AdColony przygotowanego dla Mobiem Polska, „Black Friday & Cyber Monday Shopping Survey 2021”, blisko siedmiu na dziesięciu konsumentów deklaruje, że na pewno albo prawdopodobnie kupi coś w tym okresie.

  • 1
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
25.11.2021

Nastolatki pod presją wyglądu. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę publikuje badania i rusza z kampanią „Ciało nie określa”

23% nastolatków jest obecnych w social media non stop, a 69% od kilkunastu do kilku razy w ciągu doby. W tym czasie są bombardowani setkami zdjęć i postów przedstawiających nierealistyczne ideały piękna. Co trzecia dziewczyna (33%) i co piąty chłopak (21%) czuję presję, by wyglądać lepiej. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę publikuje wyniki badań* i rusza z kampanią „Ciało nie określa”, pod hasłem „Moja wartość nie zależy od tego, jak wyglądam”.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
25.11.2021

Powstała grupa robocza Digital Out-Of-Home w ramach struktur IAB Polska

W październiku 2021 r. w ramach IAB Polska została założona grupa robocza Digital Out-Of-Home. Skupia przedstawicieli firm działających w tym segmencie reklamy. Jej celem jest propagowanie wiedzy związanej z cyfrową reklamą zewnętrzną. Grupa DOOH stanowi również platformę współpracy i komunikacji oraz miejsce wymiany doświadczeń podmiotów tworzących ten rynek w Polsce. Szefem grupy jest Radosław Gołąb z firmy AMS.