Nielsen wprowadza nowe Total Ad Ratings na polski rynek
  • 0
  • 1
10.10.2022

Nielsen wprowadza nowe Total Ad Ratings na polski rynek

W październiku Nielsen ogłosił uruchomienie w Polsce nowego narzędzia cross-mediowego: Total Ad Ratings (TAR). Ma ono zapewnić informację o łącznym zasięgu kampanii reklamowej, z uwzględnieniem deduplikacji widowni w telewizji linearnej i na platformach cyfrowych.

Obecnie reklamy docierają do odbiorców na dużo większej liczbie urządzeń niż kiedykolwiek wcześniej. Kupującym i sprzedającym media coraz trudniej jest więc dokładnie zmierzyć ich oglądalność. Dokładny, wieloplatformowy pomiar jest jednym z największych wyzwań dla rynku mediowego. Total Ad Ratings to połączenie dwóch istniejących na rynku pomiarów Nielsena:

  • badania kampanii reklamowych w internecie Digital Ad Ratings;
  • Television Audience Measurement, czyli pomiaru reklam w telewizji, który jest walutą rynkową.

TAR łączy Nielsen Digital Ad Ratings z Nielsen TV Ratings. Wykorzystuje też dane o wyświetleniach reklamy oraz algorytmy uczenia maszynowego. Deduplikuje wskaźniki zasięgu reklamy na platformach telewizyjnych i cyfrowych za pomocą Nielsen ID System, aby zapewnić kompleksowy pomiar widowni międzyplatformowej.

Total Ad Ratings oferuje reklamodawcom informacje o odbiorcach kampanii wraz z danymi:

  • demograficznymi dotyczącymi wieku i płci;
  • pomiaru zasięgu;
  • częstotliwości;
  • Gross Rating Point.

Można będzie uzyskać:

  • informację o unikalnych zasięgach każdego kanału w różnych grupach demograficznych;
  • całkowity zasięg kampanii telewizyjno-internetowej z uwzględnieniem części wspólnej.

Komentuje Justyna Porębska, digital project manager w Nielsen Polska

TAR to pierwszy, ale niezwykle ważny krok w stronę pomiaru cross-mediowego. Pozwala naszym klientom uzyskać informacje o wspólnym zasięgu kampanii w internecie i telewizji, a także unikalnych parametrach dla każdego z kanałów. Deduplikacja pomiędzy mediami jest niezbędna do zrozumienia prawdziwego unikalnego zasięgu odbiorców i skuteczności kampanii reklamowej.

Obecny wymiar Total Ad Ratings stanowi wsparcie w podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących jak najefektywniejszego planowania kampanii w obydwu tych mediach, biorąc pod uwagę ich specyfikę i grupy docelowe, w jakich najlepiej się sprawdzają. Naszym celem jest jego dalszy intensywny rozwój. Między innymi dołączenie pomiaru Connected TV oraz dodanie funkcjonalności wspierających optymalizację kampanii.

Pomiar nowym narzędziem przygotowywany jest na zlecenie klienta dla wskazanych kampanii.

  • 1
Total Ad Ratings

Total Ad Ratings od Nielsena na polskim rynku

10 października 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
10.10.2022

Dyskonty mają więcej klientów w dobie inflacji. Badanie Bain & Company

Z powodu galopującej inflacji coraz więcej osób decyduje się na zakupy artykułów spożywczych w sklepach dyskontowych. Konsumenci poszukują też ofert promocyjnych – wynika z najnowszego badania firmy doradczej Bain & Company. Czy inne formaty handlowe mogą utrzymać klientów? Tak, jeśli wpłyną na ich percepcję cenową poprzez odpowiednio skrojony asortyment oraz akcje rabatowe i lojalnościowe.