Gdy powstawała reklama internetowa, założenia były szczytne. Dzięki interaktywności i personalizacji miała rzeczywiście interesować odbiorców. Po trzydziestu latach z całą pewnością wiadomo, że odbiorcy unikają reklamy online tak samo jak każdej innej. Od niedawna wiadomo też, że mierniki reklamy internetowej są coraz bardziej zawodne.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Rośnie liczba punktów styku konsumenta z marką, a cały ekosystem reklamowy jest coraz bardziej skomplikowany. Podstawowy wskaźnik rozliczeniowy to CPM, czyli koszt tysiąca wyświetleń reklamy. Drugi wskaźnik, viewability pokazuje, czy reklama może zostać dostrzeżona przez odbiorcę. Obowiązujący standard IAB Polska obejmuje procent powierzchni reklamy w polu widzenia oraz czas ekspozycji.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.