„Nastrojowe kolory Polski” – akcja marki Mercedes-Benz
  • 0
  • 5
31.10.2022

„Nastrojowe kolory Polski” – akcja marki Mercedes-Benz

Od 28 października do 12 listopada fasada jednego z pięter siedziby Mercedes-Benz w Warszawie, a także konstrukcja z modelem nowej klasy T między 19:00 a 24:00 będą podświetlane na różne kolory. Dobór kolorów odbywa się na podstawie śledzenia emocji dominujących w mediach społecznościowych.

Projekt „Nastrojowe kolory Polski” ma naświetlić temat uczuć i emocji, które nie zawsze chcemy i umiemy wyrażać. Przez najbliższe dwa tygodnie marka Mercedes-Benz będzie monitorować nastroje w internecie. Obserwowane będą wszystkie platformy online:

  • social media, jak Facebook, Instagram;
  • miejsca dzielenia się opiniami, jak blogi i fora;
  • dyskusje toczące się przy podcastach i filmach wideo.

Pomogą jej w tym technologie, które umożliwią analizę wyselekcjonowanych hashtagów, jakich używaj internauci, by wyrazić, co w danym momencie czują. Marka chce skupić się na pozytywnych treściach. Zamierza udowodnić w ten sposób, że choć na co dzień nasza mimika bywa uboga, to wewnętrznie przeżywamy wiele. Stworzona zostanie emocjonalna mapa dzień po dniu oddająca to, jakie odczucia zaczynają dominować.

Nocna gra kolorów

Każdy z ośmiu kolorów ambientowego oświetlenia wnętrza eksponowanego modelu samochodu będzie miał przypisany „swój nastrój”. Na przykład szczęście rozświetli się na żółto, relaks na zielono, a miłość i spokój odznaczać się będą na czerwono lub biało.

Codziennie przez najbliższe dwa tygodnie skanujemy Internet, by stworzyć mapę emocji pojawiających się w mediach społecznościowych – w postach i hasztagach. To nasz sposób na pokazanie emocji. Z tą różnicą, że nie przedstawimy ich poprzez twarze, ale przez ambientowe oświetlenie wnętrza nowej klasy T. Doświadczenia podpowiadają nam, że dla wielu z nas samochód jest przestrzenią osobistą, w której można być naprawdę sobą. To tam nucimy ulubione piosenki, pytamy dzieci, jak minął im dzień, czy z nostalgią wspominamy udany urlop – tłumaczy Piotr Wójcik z Mercedes-Benz Polska.

Wyniki tego eksperymentu marka będzie też przedstawiać na landing page’u i w mediach społecznościowych. Zachęca jednak do śledzenia głównego przekazu na żywo z poziomu Alei Jerozolimskich w Warszawie. Pomogą w tym kamery live.

Organizacją akcji zajęła się agencja BBDO Warszawa, działająca w ramach globalnej struktury TeamX. Inauguracyjnymi kolorami wyświetlanymi w pierwszy weekend akcji były zielony i biały obrazujące odpowiednio relaks i spokój.

  • 5
Nocą Mercedes-Benz wyświetla „Nastrojowe kolory Polski”

Nocą Mercedes-Benz wyświetla „Nastrojowe kolory Polski”

Nocą Mercedes-Benz wyświetla „Nastrojowe kolory Polski”
Nocą Mercedes-Benz wyświetla „Nastrojowe kolory Polski”
Nocą Mercedes-Benz wyświetla „Nastrojowe kolory Polski”
Nocą Mercedes-Benz wyświetla „Nastrojowe kolory Polski”

31 października 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
31.10.2022 Artykuł Partnera

50 style poszerza asortyment o markę Fila oraz Champion

Koncept 50 style istnieje na polskim rynku od blisko 30 lat. Jest wyłącznym dystrybutorem brandów Umbro czy Lotto, a także producentem marek własnych – takich, jak Feewear lub UP8. Z roku na rok stale poszerza swoją działalność, funkcjonując obecnie także w Czechach, Słowacji, Litwie i Rumunii. W tym roku można zobaczyć nie tylko odświeżoną strategię multibrandu, ale także znaczne powiększenie asortymentu o produkty Fila oraz Champion.

30 października 2022

29 października 2022