„Power Lejdi” – różowe narzędzia dla kobiet w kampanii serialu kanału Stopklatka
  • 2
  • 1
14.10.2022

„Power Lejdi” – różowe narzędzia dla kobiet w kampanii serialu kanału Stopklatka

„Czy kobieta potrzebuje różowego młotka, aby wbić gwóźdź?”. Takie pytanie stawia Stopklatka prowokacyjną kampanią przeciw stereotypom płciowym. Spoty nawiązują do najnowszej produkcji stacji – serialu „To nie ze mną”. Główna bohaterka jest mechaniczką samochodową. W wideo, poza odtwórczynią głównej roli, Adą Szczepaniak, pojawił się również Michał Szpak.

Stopklatka zwraca uwagę na stereotypy związane z kompetencjami. Kampania składa się z prowokacyjnego teasera oraz spotu wyjaśniającego ideę akcji. Całość nawiązuje do „To nie ze mną” – pierwszej produkcji serialowej kanału. Główną bohaterką jest młoda kobieta wykonująca zawód uchodzący w społeczeństwie za męski.

Aktywację 10 października rozpoczął spot imitujący formułę telezakupów

Przedstawiał wpadki remontowe i złe korzystanie ze zwykłych narzędzi przez nieporadną kobietę, która nieumiejętnie wbija gwóźdź. Remedium mają być różowe narzędzia wymyślonej na potrzeby kampanii marki „Power Lejdi”. Prowokacyjna treść spotu nasycona jest stereotypowymi sformułowaniami, które podkreślać mają schematyczne postrzeganie kompetencji i roli kobiety. Dodatkiem jest aktywny numer na infolinię, pod którym można zostawić swoją opinię.

Kilka razy dzwoniono co prawda z chęcią dokonania zakupu narzędzi „Power Lejdi”. Przede wszystkim jednak kontaktowano się z infolinią w celu wyrażenia oburzenia. Nasza prowokacja się udała. Zarówno panie, jak i panowie sygnalizowali w pozostawionych opiniach, że ocena umiejętności na podstawie płci jest nieodpowiednia i od dawna nieaktualna. Kobiety doskonale potrafią operować narzędziami – niekoniecznie różowymi. O tym właśnie jest ta kampania – komentuje Joanna Bauer, copywriterka z agencji 180heartbeats + Jung von Matt.

Czy kobieta naprawdę potrzebuje różowego młotka, aby wbić gwóźdź?

Odpowiedź znaleźć można w spocie wyjaśniającym ideę kampanii. W warsztacie mechaniczkę odwiedza Michał Szpak. Wspólnie komentują promocję „Power Lejdi” jako wątpliwy pomysł, ponieważ liczy się warsztat i to kompetencje powinny być najważniejsze, nie płeć. Dialog Michała Szpaka i Ady Szczepaniak wieńczy puenta nawiązująca do tytułu serialu. Na słowa bohaterki „Ciągle te stereotypy” artysta odpowiada: „Daj spokój, to nie ze mną!”.

Serialowa Tosia jest pracującą w warsztacie samochodowym, młodą i wrażliwą kobietą, ale zarazem niezależną i pewną swoich umiejętności. Serialowy Michał jest natomiast wrażliwym mężczyzną, samotnie wychowującym dzieci, świetnym ojcem. Stało się to punktem wyjścia do rozwinięcia kwestii stereotypów związanych z postrzeganiem określonych kompetencji jako typowo męskich lub żeńskich oraz chęcią wywołania dyskusji na ten temat.

Swoimi działaniami chcemy inspirować, zwracać uwagę na ważne tematy i wartości. Mamy nadzieję, że dzięki naszej prowokacji skłoniliśmy wiele osób do refleksji i być może realnych zmian w postrzeganiu – mówi Patrycja Gałązka, dyrektorka marketingu i ds. rozwoju biznesu w Grupie Kino Polska, nadawcy kanału Stopklatka.

Aktywacja jest elementem promocji serialu „To nie ze mną” – pierwszej oryginalnej produkcji fabularnej Stopklatki. Premiera serialu 16 października o godzinie 17:00 w Stopklatce (dwa odcinki). Na dzień przed emisją w Stopklatce serial będzie dostępny przedpremierowo w serwisie FilmBox+.

Za koncept kreatywny i realizację kampanii odpowiada 180heartbeats + Jung von Matt. Filmy zrealizował dom produkcyjny F25, reżyserem jest Miłosz Sakowski.

  • 1
Proweokacyjny teaser serialu Stopklatki

Proweokacyjny teaser serialu Stopklatki

14 października 2022

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
14.10.2022

Konsumenci kwestionują zaangażowanie firm – powstaje raport „Dobry biznes” ARC Rynek i Opinia

Firmy coraz częściej mówią o swoim zaangażowaniu w odpowiedzialny biznes. Mimo to wyniki badania ARC Rynek i Opinia wskazują, że zdaniem dużej części konsumentów nie jest to zaangażowanie wystarczające. Dotyczy to zarówno tych przedsiębiorstw, które mogą pochwalić się konkretnymi rozwiązaniami z tego zakresu, jak i tych, które do tej pory nie angażowały się w zrównoważony biznes.

13 października 2022